לחצי לייק וקבלי את כל העידכונים גם לפייסבוק >>


האח! יצרתי דגל

מאת: אפרת טלר

מגן-דוד קטן מונח לו על הבד
ישב לו בצד -  לבד, לבד, לבד.
חשבתי לעצמי: הי! משהו פה חסר!
חשבתי, התאמצתי, הצלחתי להיזכר.


מיד לקחתי לי מקל קטן כחול                          (ניקח את המקל )
ויחד פה שמחנו יצאנו במחול
תיק- תיק- תיק, ותק- תק- תק. נקודה וקו מעוגל (מקישים ומציירים במקל קו עגול על     הרצפה מסביב לדגל)
מגן-דוד באמצע והמקל יושב מעל                     (מניחים את המקל מעל המגן-דוד)
                                                       
הרגשתי שהצלחתי וגם אני יכול
לכן מיד הוצאתי מקל שני כחול                         (ניקח את המקל)
תיק- תיק- תיק, ותק- תק- תק. נקודה וקו-קו-קו. (מקישים במקל על הרצפה מסביב לדגל ומציירים קו שבור)
מגן-דוד באמצע והמקל פה מתחתיו                     (מניחים את המקל מתחת למגן-דוד)


שמחתי לי מאוד הרמתי יד ורגל                                        (מרימים  יד ורגל)
אני פה לבדי בניתי את הדגל
עכשיו אוסיף גם תורן וכך יראו כולם
(שמים את שני המקלות זה מתחת זה בפינת הדגל)
הדגל שיצרתי ממש, ממש מושלם.

פעילות
האביזרים: עשרה מקלות ארטיק, בד לבן קטן. לילדים צעירים ניתן שני משולשים בצבע כחול ורק שני מקלות.

כל ילד מנסה להרכיב מגן-דוד באמצעות שישה מקלות ארטיק על הבד הלבן.
בבית הראשון המגן- דוד מונח על הבד.
בבית השני לוקחים מקל אחד ופועלים בהתאם.
בבית השלישי לוקחים מקל שני ופועלים בהתאם.
בבית הרביעי מרימים יד ורגל ויוצרים את התורן.

במרחב הכללי:
האביזרים: מגן-דוד גדול בגודל 40 ס"מ לכל ילד.

• מפזרים את מגני- הדוד על הרצפה כמספר הילדים.
• כל ילד יושב כך שהמגן-דוד מלפניו, וכך הוא מסמן לעצמו היכן  זה מעל והיכן מתחת ביחס למגן- דוד.
• הילדים מתנועעים מסביב למגן- דוד לצלילי מוסיקה. כשהיא עוצרת –  הם מחליטים אם הם רוצים להיות הפס העליון או הפס התחתון של הדגל.
• הילדים מנסים בעזרת איברי הגוף ליצור פסים למגן- דוד.
• שאלה: האם אתם יכולים ליצור גם תורן למגן-דוד רק בעזרת גופכם?
• עבודה בזוגות
לכל זוג מגן-דוד. הילדים מבצעים את הפעילות כך שהם קובעים מיהו הוא הפס העליון ומיהו התחתון.
• שאלה: האם ניתן ליצור תורן לדגל בעזרת גופכם?
• עבודה בשלשות:
ילד אחד יהיה הפס העליון, השני הפס התחתון והשלישי יהיה התורן.
• דמיינו כעת שנושבת רוח חזקה: מה יקרה לתורן ולפסים שעל הדגל? בצעו זאת בגופכם.
• כעת בקשו מהילדים לבצע את הדקלום בעזרת גופם את המקצבים שבדקלום הם יכולים להשמיע ולצייר באמצעות איברי גופם, כגון: מחיאות כף, רקיעות, קפיצות וכדומה.
• כל שלישייה מראה לכל החברים כיצד הם ביצעו את הפעילות.
• תנו לילדים מגוון אביזרים ובקשו מהם ליצור את הדגל.

מושגים נלמדים:
אלכסונים, מנייה, משולשים, צלעות, קדקודים, חצי, מעל/מתחת,  קו שבור, קו עגול, נקודה, אמצע, מרכז, חצי (חצי התורן), עליון, תחתון, כיוונים.
* אפרת טלר
בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מסמינר הקיבוצים. מורה לתנועה. מפתחת ערכות חדשניות להפעלה בתנועה.
מרצה במכללות שונות. מפתחת תכניות לימודים במכללת 'דעת'.

לחצי לייק וקבלי את כל העידכונים גם לפייסבוק >>

כל חודש החברים שלנו מקבלים שיר במתנה למייל

מלאי את פרטיך ותקבלי גם!