לחצי לייק וקבלי את כל העידכונים גם לפייסבוק >>

פעילות קיץ בתנועה

כתבה : עפרה ולטר

מטרת הפעילות היא תנועה במרחב בצורות התקדמות שונות תוך פיתוח זיהוי שמיעתי וויזואלי לכתוב.
לצורך כך אנו זקוקים לקופסת הפתעות המכילה חפצים שמאפיינים את הים, כמו מטפחות, צדפים, דגי משחק, קונכיות, כף ודלי, משקפיים וקרם שיזוף לכרטיסיות בהם כתובות פעולות מתוך השיר קיץ של שרה זוטא ולמוסיקה רוגעת המתאימה לגלי הים (כדאי לשמוע את המוסיקה לדגים של סנ-סנס מתוך קרנבל החיות, או את המוסיקה מתוך הדיסק "ים של שלווה" של mci), או כל שיר קיץ שאת אוהבת.

 
קיץ /שרה זוטא
קיץ,קיץ כמה חם
כיף הולכים לשפת הים
בידיים על החול
ובמים שפריץ גדול.
קיץ, קיץ כמה חם
כיף הולכים לשפת הים.
ברגלים קפיץ – קפיצה
ולמים בריצה.
קיץ,קיץ כמה חם
כיף הולכים לשפת הים
עם הגוף בין הגלים
כיף כולם משתוללים.
קיץ,קיץ כמה חם
כיף הולכים לשפת הים.

 
בתחילת הפעילות הציגי את הקופסה בפני הילדים והם ינחשו מה יש בתוכה. לאחר מכן הציגי את האביזרים והילדים יאמרו את שמותם ויציינו את שימושם.

עיקר השיעור
1. נשאל את הילדים לרעיונות לגבי צורות תנועה שונות בחדר לפי אפיוני האביזרים, למשל:
כדי להיות דגי משחק,  "נשחה" כמו דגים. 
כדי להיות קונכייה, נקפל ונקמר את גופינו.
כדי להיות גלים, נבצע תנועות של גלים עם הגוף.
עם המטפחות, ננוע כמו גלים בים כשאנחנו עולים ויורדים.
עם הכף והדלי, נקיש עם הכף על הדלי במקצבים שונים. ניתן להתקדם במרחב על פי קצב ההקשות על הדליים.
עם המשקפיים וקרם שיזוף, נשכב על הגב. נמרח קרם שיזוף. נרכיב את המשקפיים ונשתזף על החוף. בכל פעם נשנה את כיוון הגוף לפי הכיוון שתראה המורה.

2. נשמיע מוסיקה המזכירה את הים. הילדים יתנועעו לפי הקצב והמנחה תשאל: 'מהי התחושה שחשתם?'

3. נאזין לשיר קיץ של שרה זוטא.

4. נברר עם הילדים אלו מילים המאפיינות פעולות מופיעות בשיר ( הולכים, קפיצה, ריצה).

5. נאזין שוב לשיר, ובכל פעם שנשמע מילה ששוחחנו עליה נציג אותה בתנועות גופינו.

6. נפזר כרטיסיות שכתובות או מצויירות עליהן הפעולות מתוך השיר על הרצפה. הילדים ינועו ביניהן, ייעצרו ליד כרטיסייה ויציגו את הפעולה.

7. הילדים יתקדמו במרחב לפי קצב השיר. כשהמנחה תשמיע מילה הקשורה לכרטיסייה, הם יעמדו ליד הכרטיסייה ויבצעו את הפעולה המתאימה.

לסיום
1. הילדים יצללו בים כשהמנחה מלטפת אותם באמצעות המטפחת.
2. הילדים יהיו במצב של רגיעה. הם ישכבו בעיניים עצומות וידמיינו שהם בים.
3.  הילדים יספרו על תחושותיהם.

*המאמר נכתב למגזין קול הטף

לחצי לייק וקבלי את כל העידכונים גם לפייסבוק >>

כל חודש החברים שלנו מקבלים שיר במתנה למייל

מלאי את פרטיך ותקבלי גם!