הכשרת מדריכים לריתמיקה לגיל הרך - לצאת עם מקצוע

קורס שנתי המקנה כלים לעבודה בריתמיקה המשלבת מוסיקה ואמנויות בגן.
בוגרי הקורס המתאימים ייכנסו למערך המורים בגנים

תוכנית הקורס: הכשרת מדריכים לריתמיקה לגיל הרך

מנחות מובילות: ורד כרמל, אינה קריבינסקי, מרצים נוספים

  • מטרות הקורס:​
  • העשרת הרפרטואר המוסיקלי בשירים ובמוסיקה, כולל שירי פעילות חדשים ומקוריים תואמי גיל.
  • הכרות עם עולם המוסיקה, לימוד מושגים מוסיקליים בסיסיים והבנת שפת המוסיקה ונגינה במטלופון ובמלודיקה.
  • לימוד הוראת מוסיקה לצד היבטים בהתפתחות הילד. מיקוד  בשירים ובמוסיקה תואמי גיל והתפתחות.
  • יצירת זיקות גומלין בין תחום המוסיקה לבין חשיבה יצירתית על ידי אתגרים חשיבתיים ואמנותיים ולפתח כישורים של התבוננות, חקירה ויצירתיות בעקבות הפעילות המוסיקלית.
  • עיסוק ושימוש מושכל של פעילות בתנועה בעקבות לימוד שירים ויצירות מוסיקליות בהשראת שיטת דלקרוז.
  • פעילות אמנותית-יצירתית בעקבות המוסיקה בעבודה של הילדים בפעילות עם חומרי יצירה.
  • פיתוח היכולת הוורבלית והשפה של הילדים דרך שירי ילדים ושירי משחק.
  • מה כולל הקורס:​​
  • לימוד מוסיקה ונגינה: לימוד שפת המוסיקה ונגינה במלודיקה, במטלופון ובכלי הקשה, ניתוח יצירות מוסיקליות, תבניות מקצב, סגנונות מוסיקליים, הטמעת המוסיקה דרך התנועה.
  • חינוך מוסיקלי כחוויה: המוסיקה כחוויה דרך פיתוח שמיעה, נגינה וריקוד דרך נושאי התוכן הנלמדים בגן.
  • תוכנית לימודים מותאמת לגיל הילדים: תוכנית לגיל לידה -3, ותוכנית לימודים לגיל 3 – 4.
  • עונות השנה: בכל תקופה נתייחס לעונות השנה על ידי אמצעי המחשה ושירים לכל עונה.
  • אמצעי המחשה, מגע ותחושה: רעיונות לפעילות לימודית ומשחקית באמצעות אמצעי המחשה.
  • שירי הפעלה ומוסיקה: ילוו כל פעילות כאמצעי עזר ללימוד. שירים חדשים ומקוריים לצד שירים מהתרבות הישראלית.
  • מסיבות ואירועים: עקרונות בתכנון והפעלה במסיבות ואירועים בגן ובהפעלות קהל.
  • פעילויות הורים וילדים: כיצד ניתן לקרב בין הורים וילדים באמצעות החינוך המוסיקלי.
  • הקורס כולל את כל החומר הנלמד: מוסיקה, תמלילים, מערכי שיעור, צפייה בספריה המקוונת של השיעורים.
  • מה הגננת מקבלת:
  • רעיונות לפתוח הנושא הנלמד בגן מהפן המוסיקלי.
  • דיסקים המכילים שירים מקוריים הנלמדים בשעור.
  • תוכנית מקורית ואביזרים למסיבות חנוכה , יום המשפחה וסוף השנה.
  • דרישות:​

תעודת הוראה / תואר במוסיקה / הדרכה או ניסיון בעבודה עם ילדים.
שאלון וראיון אישי לבניית תכנית לימודים אישית

  • תוכנית עבודה מותאמת לגיל הילדים:

תינוקות (לידה עד גיל 2):

  • דרך העבודה עם תינוקות בשירים, מוסיקה, תנועה ואביזרים מתאימים.
  • שילוב תנועה והתפתחות מוטורית בשיעורים.
  • שילוב אביזרי מגע ותחושה בשיעור.

פעוטות וילדי גן (גיל 2 -6):

  • שיעורי ריתמיקה בהתאם לעונות והחגים בשנה.
  • הקניית כלים ומיומנויות בלימוד מושגים מוסיקליים, פיתוח קואורדינציה ,שמיעה, קצב, הכרת התווים, סולפז' , שימת דגש על המוסיקה כחוויה.
  • מערכי שיעור מובנים: ניתוח יצירות מוסיקליות, פיתוח קצב בשילוב כלי הקשה ותיפוף על הגוף.
  • לימוד תחומים נוספים: תנועה, מחול, סיפור ואמנות.
  • לימוד בסיסי של מבנה שיעור, מערך שנתי, מסיבות והפעלות, הכנת שיעורי דוגמא.
  • הבנה והטמעת המוסיקה דרך התנועה.
  • פיתוח חשיבה יצירתית החל מינקות ושילוב אמנויות.

הקורס כולל:

  • כל החומר המוסיקלי של המפגשים, תמלילים ומערכי שיעור.
  • כניסה לספריה המקוונת של השיעורים לצפייה בבית.
  • השתתפות בהשתלמויות חדשות ומגוונות שיערכו במשך השנה במכללת 'דעת-מוסיקה ושילוב אמנויות'
  • פרטים נוספים​
  • הקורס מתקיים בביה"ס אביגור, תל חי 3 , רמת גן
  • הקורס מתקיים בימי רביעי בין השעות 17:30-20:30
  • פתיחת קורס בפועל מותנית במספר מינימום של נרשמים
  • התוכנית מוכרת לשבתון במסלול אישי
  • לעומדים בדרישות תוענק תעודת מדריך

    *דעת שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים. 

על מרצות הקורס

ורד כרמל, בעלים ומנהלת מכללת דעת-שילוב אמנויות

M.A . מומחית לגיל הרך מוסיקה בשילוב אמנויות בגיל הרך. יזמית מוסיקלית חינוכית ומנטורית לנשות חינוך מוסיקלי. הקימה את מכללת 'דעת-שילוב אמנויות' כבית להכשרת אנשי חינוך ולהעצמה מקצועית תוך התמקדות בגיל הרך. במסגרת תפקידיה מרצה ומלמדת צוותי חינוך ברחבי הארץ ומפתחת תוכניות לימודים ייעודיות לקהל של אנשי חינוך לגיל הרך. תוכנית הלימודים הנמצאת במאגר התוכניות של משרד החינוך "פיתוח חשיבה יצירתית דרך מוסיקה ושליוב אמנויות" פותחה בעקבות מחקר שקיימה במסגרת התיזה.

ניסיון והשכלה: בעלת תואר שני בשילוב אומנויות אוניברסיטה לסלי. תואר ראשון במדעי החברה וניהול האוניברסיטה הפתוחה, מורה למוסיקה ולתנועה.

אינה קריבינסקי

מוסיקאית ומלחינה, מורה לריתמיקה מזה 30 שנה, בוגרת מסלול מוסיקה במכללה האקדמית גליאר בקייב, יוצרת שירים לעבודה עם הגיל הרך, סמנכ"ל מכללת דעת, מפתחת תכניות לימודים, מלווה מורות בעבודה המוסיקלית. במסגרת תפקידיה מרצה ומלמדת צוותי חינוך ברחבי הארץ ומפתחת תכניות לימודים ייעודיות לקהל של אנשי חינוך לגיל הרך.

נורית וייס לוי

השכלה – BA+MBA : תואר ראשון שני במנהל עסקים מסלול שווק ומשאבי אנוש, בוגרת מכללת דעת כמדריכה למוסיקה, תנועה וספור בהמחשה, בעלת תעודת בגרות בפסנתר מטעם הקונסרבטוריון העירוני פ"ת, משתתפת ומופיעה כזמרת בהרכבים ווקאליים שונים במשך 30 שנה.

הצטרפתי למשפחת דעת בשנת 2013 (במסגרת הסבה מקצועית מתחום משאבי אנוש בו עסקתי 13 שנה), בתחילה עסקתי בתחום השיווק והגיוס של המכללה, אתור מורים פוטנציאליים ותלמידים מתעניינים וכיום אני מרכזת את תחום השכר מול המורים והגנים ונותנת מענה ועזרה  בכל התחום האדמיניסטרטיבי והמקצועי בדעת.

כמו כן כבר 6 שנים מורה למוסיקה לגיל הרך וגם יוצרת ומנחה במכללת דעת במסגרת קורס מטלופון (הכולל למוד שירים מקוריים שלי שיועדו במיוחד לנגינה במטלופון בשיטת "המורה המנגנת")

גאה להיות חלק ממשפחת דעת!

רציונל התוכנית

מחקרים מורים כי חשיפה למוסיקה ולמידה שלה על מגוון פעילותיה מפתחת כישורים אינטלקטואליים, חברתיים ואמנותיים. עיסוק במוסיקה ובשירי משחק יכולים להיות מקפצה לעולם האמנות והיצירה, להוות אבן דרך בפיתוח חשיבה יצירתית ולהצמיח ילדים שיגדלו להיות אנשים יצירתיים יותר, בעלי יכולת לתרום לחברה ולבנות חיים בעלי משמעות ומספקים.

פיתוח יכולת חשיבה עצמאית אצל ילדים הוא בעל חשיבות עצומה בבניית מארג חייהם העתידיים. פיתוח נכון ומובנה היטב מוביל לפיתוח חשיבה יצירתית ולאינטליגנציה גבוהה והם משפיעים על בניית עתיד מוצלח ומספק בעולם בו אנו חיים, עולם דינאמי של שינויים מהירים. ילד שיתפתח למבוגר בעל מחשבה פתוחה ויצירתית יוכל להתמודד עם הבלתי צפוי, להשתמש בלמידה בדרכים אחרות, להתנסות במושגים חדשים, לחשוב בצורה גמישה, לעבוד עם אנשים בני תרבות ודתות אחרות, לבחון מחדש ערכים ושיטות עבודה.

חשיבה יצירתית משמעה היכולת להשתחרר מדפוסי חשיבה שהורגלנו בהם ולבחון זווית ראייה אחרת של הדברים. אדם יצירתי יקשור בין דברים שלא היה קשר ביניהם – בדרכים חדשות. מחקרים מראים כי היצירתיות הִּנָה תכונה אוניברסאלית התלויה באופן קריטי במרחב שהאדם גדל בו. חברה המכבדת מוטיבציה פנימית ומאפשרת נטילת סיכונים – תצליח להכיל אדם יצירתי אשר תכונותיו ומעשיו שונים מהזרם המקובל. חוקרים ואנשי חינוך מדגישים את ההתפתחות היצירתית כנדבך חיוני בהתפתחות הנורמלית של הילד; הם ממליצים לתת מרחב נאות לשם ניסוי ופיתוח החשיבה היצירתית ומשם לפיתוח האמנות בהקשרים של  המוסיקה, התנועה, המשחק והשפה.

במחקר שנעשה לאחרונה על ידי ורד כרמל על הקשר בין חשיבה יצירתית לפעילות עם שירי משחק במסגרת שיעורי המוסיקה בגן, נמצא כי ילדים אשר פעלו עם שירי משחק הראו יותר ביטויים של חשיבה יצירתית. המוסיקה נושקת למספר אינטליגנציות: האמנות, המתמטיקה, הרגשית, תפיסת המרחב ותוך אישית. תכנית זו תחבר את הלימוד המוסיקלי עם ביטוי אמנותי יצירתי של הילד בגן, תכלול פעילות מוסיקלית דרך שירה, האזנה, תנועה ויצירה.

את התוכנית פיתחה ורד כרמל

שירים מקוריים ותוכנית מוסיקלית: אינה קריבינסקי

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
  • הרשמה
Password Strength Very Weak
שכחת את הסיסמה שלך? הזן את שם המשתמש או את כתובת הדוא"ל שלך. תקבל קישור ליצירת סיסמה חדשה בדוא"ל.
אנחנו לא חולקים את הפרטים האישיים שלך עם אף אחד.
0
×

עגלת קניות