קורס: "תיאטרון סיפור"
במודל לשחק את הסיפור

קורס תיאטרון-סיפור במודל לשחק את הסיפור

בואי לרכוש התמחות נוספת עם ילדים בגיל הרך

איך להנגיש סיפור במודל מנצח שתורם לפיתוח ידע וכישורי חיים אצל הילדים.
הקורס נותן לך תוכנית לימודים מתמשכת.

בוגרי הקורס המתאימים ייכנסו למערך המורים בגנים,
ובהמשך יקבלו ליווי והכשרה כל זמן עבודתם ב”דעת”.

עבודה מובטחת למתאימים

במציאות החדשה בה צריך ריבוי התמחויות בתוך המקצוע שלך בעבודה עם ילדים בגיל הרך – את נשארת רלוונטית!

קורס קצר של 12 שיעורים בלבד ויש לך מקצוע שאת יכולה ללמד כל יום בגן, לפתח חוג בבית או כמדריכת חוגים. 

  • כחלק מחיי היום יום הגן

  • כשיעור מקצועי

  • חוג פרטי

  • הפעלה בפעילויות העשרה

  • מחסן הצגות לכל גיל

  • כלים להפוך כל סיפור להצגה.

  • כלים להפעלת סדר יום רב-תחומי דרך הסיפור.

  • הצגות בנויות ומעובדות בהתאם לגיל הילדים.

  • סולם קוגניטיבי של התפתחות הילד ליצירת הצגות וסיפורים מותאמים לגיל.

  • סדנה להכנת בובות תיאטרון.

  • חוברת עבודה.

  • תעודה למסיימים.

  • גישה אישית לכל הסיפורים ולכל הקורס בחשבון האישי באתר מכללת דעת.
  • הקורס כולל את כל החומר הנלמד של המפגשים, תמלילים ומערכי שיעור, חומר מוזיקלי.

  • תעודת הוראה / הדרכה או ניסיון בעבודה עם ילדים.

  • הקורס מתקיים בימי שני בין השעות 20:30-22:00 אחת לשבוע.

  • המתאימות יכנסו למערך המורים בחוגים בגני הילדים של דעת בכל הארץ.

  • פתיחת קורס בפועל מותנית במספר מינימום של נרשמים.

  • לעומדים בדרישות תוענק תעודה.

  • דעת שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים.

לאלה שאוהבות להציג, לבעלי דמיון פתוח שרוצות לעבור מהלך משמעותי עם ילדים דרך סיפורים, למי שרוצה לקדם את כישורי המשחק שלה, למי שרוצה להוציא את השחקן שבתוכה, למי שרוצה לשדרג את שעת-הסיפור שלה.

לגננות, למפעילות חוגים, לאלה שרוצות לעבוד עם ילדים, להורים שרוצים לשדרג בחינוך ביתי.

קורס אונליין ב ZOOM – ימי רביעי 20:00-22:00
שני מפגשים פרונטליים במכללה האקדמית בית ברל – 17:30- 20:30
מועד התחלת הקורס: 13.10.2021

הקלטות מהכיתה יעלו לאיזור האישי שלך באתר ללימוד וחזרה.

 

תוכנית הקורס תיאטרון - סיפור

מרצות:

ליאת פורסט

ליאת פורסט

ליאת פורסט: עוסקת בפיתוח והכנת אמצעי המחשה, התפאורות והציוד של המורות ב’דעת’. מורה לאמנות רב תחומית עם התמחות בבובות תיאטרון, תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה מאוניברסיטת בר-אילן, תעודת בובנאות של סמינר הקיבוצים. עובדת בחינוך הבלתי פורמאלי בתחום האומנות והתאטרון,
נעמי בוסי

נעמי בוסי

נעמי בוסי: בוגרת מכללת “דעת –שילוב אומנות“ חברת צוות ב”דעת” בתפקיד רכזת חוג הסיפורים. ברקע – ניסיון עשיר בחינוך ילדים בגיל הרך, מעל 30 שנה. מתוכם 15 שנות נסיוןבניהול גן פרטי לפעוטות משנה וחצי עד גיל ארבע.ניהלתי פעוטון במשך 17 שנים ואף זכיתי , תודה לאל, לגדל שני דורות במספר משפחות.ואז הגיע הרגע בו רציתי להמשיך הלאה, ולמצות עוד מיכולתי בפריצת גבולות נוספים- כמובן בתחום העבודה עם ילדים. ל”דעת” התוודעתי במאמצעות גיסתי. ומיד התאהבתי ברעיון לימוד המוזיקה לגיל הרך ,וכך מצאתי עצמי בשילוב האהוב בין ילדים ושמחה.תוך כדי לימודי ב”דעת ” נחשפתי גם לנושא הסיפורים המוזיקאלים- תחום חדש ומלהיב.כיום אני מורה/מדריכה לריתמוזיקה וסיפורי תיאטרון בגנים, מעונות וצהרונים.כמו כן למדתי במסגרת האוניברסיטה הפתוחה- בתחום פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות ע”פ פרוייד.כיום , בנוסף להיותי מורה/מדריכה בסדנאות ליוגה צחוק, אני מעבירה פעילויות בימי הולדת , מסיבות, הפעלות לצעירים ולמבוגרים. עובדת בקהילה במועדונים ודרך ועדי עובדים.במסגרת תפקידי כרכזת חוג הסיפורים ב”דעת”. אני מלווה/מדריכה מורות חדשות.אחראית לשיבוץ עבודתן בגנים. מקשרת בינן לבין מנהלות הגנים, דואגת לחלוקת ערכות הסיפורים-ומעניקה להן ליווי ותמיכה מתמדת בכל עת , כדי לאפשר את הצלחתן.אני רואה את הצלחתן כהצלחתי.
רונית בן יוסף

רונית בן יוסף

רונית בן יוסף: אימא לשלושה אהובים סבתא ובת זוג. העשייה שלי בעולם המקצועי נולדה מתוך רצון ליצור שינוי מתוך חוויה אישית, להבין למה אדם שבא לעולם זקוק בכדי להיות הוא במלואו מרגע לידתו. השיטה שפיתחתי נותנת מענה ופתרון לסיטואציות שאנו נתלים בהם בחיי היום יום בגן, בביה”ס ,בצהרון  ובבית. באמצעות סיפורי ילדים אני מצליחה ליצור חוויה הנותנת לנו התבוננות מבחוץ פנימה לתוך הקושי ולראות את הדרך הקלה להשגת המטרות. הכלים שבהם אני משתמשת לצוותים בארגונים, במוסדות חינוך הם מעולם החוויה והדיאלוגיה שמהווים הזדמנות מופלאה להכיר את עצמנו ולפגוש הצלחה בקלות במהירות ובפשטות. אני כאן כדי לפגוש אתכם להיות אתכם בחוויות החיים.

אמנות

העיסוק באמנות ויצירה הוא כלי הבעה בסיסי וכלל אנושי. העיסוק בתיאטרון ובסיפור מוּנע מהרצון של השחקן לקיים דיאלוג, בזמן אמת, בינו לבין עצמו ובינו לבין הקהל.

פעוטות משחקים עם כל דבר, הם מספרים לעצמם סיפורים וכמהים לרגע בו האם או הגננת תספר להם סיפור הקרוב לעולמם הצעיר. שעת סיפור מתקיימת כפעילות יום יומית במערכת החינוך בגיל הרך. הסיפור מפתח אצל הילד את השפה, את הדמיון, את היכולת להתמודד עם סיטואציות מחיי עולמו דרך הסיפור או דרך הבובה.

ישנם הצגות שהן עתירות משתתפים או מפגישות את השחקנים עם הצופים ללא תיווך של במה ותפאורה, וישנן כאלו שמתפארות במרחב בימתי רב רבדים – כולם הם חלק אינטגראלי מהרפרטואר של התאטרון הישראלי והעולמי. לכולם אותה מטרה: לקיים דיאלוג עם הצופים, לעורר מחשבה, לרגש, לגרום הנאה אסתטית ולעורר סקרנות. למידת תאטרון בבתי הספר מאפשרת לתלמידים התנסות אישית וקבוצתית בסוגי דיאלוגים מעין אלו. תוך כדי עיסוק בסוגיות תמאטיות ובמיני קונפליקטים אנושיים וחברתיים הנחשפים ביצירות מתקופות שונות, מתהדקת זיקתם לערכים הומניסטיים, כגון: סובלנות ורגישות לזולת (מתוך תוכנית הלימודים בתיאטרון . משרד החינוך)

חשיבה יצירתית – מהי

חשיבה יצירתית משמעה היכולת להשתחרר מדפוסי חשיבה שהורגלנו להם ולבחון זווית ראייה אחרת של הדברים. היצירתיות הינה תכונה אוניברסלית התלויה במרחב שהאדם גדל בו, למשל: אדם הגדל בחברה המכבדת מוטיבציה פנימית ומאפשרת נטילת סיכונים לא יהיה דומה לאדם הגדל בחברה שמרנית שאינה מקבלת יציאה מהמסגרות המקובלות. בעוד שאדם יצירתי ייצור ויקשור בין דברים שלא היה קשר ביניהם – בדרכים חדשות לעומתו האחר לא יאתר את הקשר ביניהם.

הזדמנות לחשיבה יצירתית

אדם יוצר עם הכלים שיש לו, ככל שהם רבים ומבוססים – יכולות היצירה יהיו רבים יותר. המוזיקה קושרת קשרים במוח, מפתחת מיומנויות של שפה, תנועה ורגש ובכך מרחיבה את הבסיס הקוגניטיבי והרגשי. מצב זה יוצר הזדמנויות לחשיבה יצירתית הגדלות ומתרחבות ככל שנעסוק יותר ויותר במוזיקה.

כיצד נהפוך למורה טוב

מורה טוב הוא אדם בעל השכלה רחבה במקצוע אותו הוא מלמד, בעל ביטחון עצמי וידע מעשי כיצד ללמד את המקצוע. התוכנית שואפת להביא את התלמיד לאהוב תיאטרון, לתת לו הבנה בסיסית בסיפור ובמשחק, יכולת ביצוע אישיים, הבנה של היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות של הפעוטות, אהבה למקצוע וידע בהכנת מערכי שיעור ופעילויות לגיל הרך.

הנחות היסוד

הנחת היסוד המרכזית היא שאפשר לפתח אצל הלומד את עולם המשחק בכל גיל. לומד שיקנה לעצמו כלים מוזיקליים ואמנותיים יוכל להעניק לדור הצעיר חוויה לימודית באמצעות פעילות עם משחק, תיאטרון שולחן, מוזיקה, תנועה ויצירה. דרך זו תחזק את המיומנות האישית והחברתית שלו, יקבל הכשרה מקצועית ממוקדת שיוכל לחוות הצלחה וקידום.

בסיס התוכנית

התוכנית מבוססת על ניתור צרכי הגן, דרישות הגננת והצורך של הילדים להתנסות בחוויה סיפורית מוזיקלית שמתחברת לעולמם הפנימי דרך שירים, אמצעי המחשה וסיפור הקרוב לעולמו. הילד יוצא למחוזות מוכרים, מעשיר ומפתח את הדמיון ומתחבר לעולם הרגש, הערכים והחוויה. הילד לומד על יחסי חברות ומכיר את הסביבה הקרובה אליו והכל מתוך עולמו הפנימי שמקבל לגיטימציה רגשית.

את התוכנית פיתחה ורד כרמל עם צוות המנחות והרכזות של הקורס ע”פ שיטת כרמל.

שירים מקוריים: אינה קריבינסקי, טל יהשוע-קרט.