קורס מדריכים לסיפור תיאטרון לגיל הרך
לצאת עם מקצוע ביד

קורס שנתי דו-חודשי הפותח דלת למקצועות התיאטרון והסיפור
עבודה מובטחת למתאימים !!!
בוגרי הקורס המתאימים ייכנסו למערך המורים בגנים
ובהמשך יקבלו ליווי והכשרה כל זמן עבודתם ב"דעת".

תוכנית הקורס: קורס מדריכים לסיפור תיאטרון לגיל הרך

16 מפגשים בימי שני אחת לשבועיים
מרצות: טל קרט, רונה ספורטה, ליאת פורסט ומרצים נוספים…

  • סדנה פעילה בה תילמדי את עקרונות המשחק, כיצד שחקן מצליח להיכנס לדמות שהוא מציג, כיצד נחבר אלינו את הילדים דרך המשמעות של המשחק.
  • נלמד כיצד נפעיל בובת תיאטרון, עקרונות, התנסות, הבובה ככלי טיפולי.
  • התנסות מעשית בהכנת בובת תיאטרון.
  • מטרות הקורס:​
  • הכרות עם עולם המשחק והתיאטרון, הקניית כלים ויכולות משחק מעולם הבמה

  • כלים ועקרונות להפעלת בובת תיאטרון.
  • העשרת רפרטואר הסיפורים לגיל הרך שיכול להוות הצגת תיאטרון קטנה לשעת סיפור בגיל הרך.
  • כלים ליצירה ופיתוח חשיבה יצירתית דרך משחק.
  • יצירת זיקות גומלין בין תחום הסיפור לבין חשיבה יצירתית על ידי אתגרים חשיבתיים ואמנותיים ולפתח כישורים של התבוננות, חקירה ויצירתיות בעקבות המשחק.
  • מה כולל הקורס:​​
  • הסיפור המוסיקלי- רעיונות. וחומרים מוסיקליים ליצירת סיפור מוסיקלי.
  • סיפורים מגוונים המותאמים לנושאים הנלמדים בגן. סיפורים לשעת סיפור בספרייה
  • כלים ועקרונות להפעלת בובת תיאטרון.
  • סדנת משחק – המספר הוא גם שחקן.
  • הקניית כלים ויכולות משחק מעולם הבמה.
  • כיצד ניצור מפגש חוויתי תוך התנסות אישית בכל אחד מהשלבים.
  • איך לבחור את האביזר הנכון: מתי אביזרים מוסיפים ? מתי הם מפריעים?
  • התנסות מעשית בהכנה של בובת תיאטרון, עבודה בספוג
  • נלמד את הבסיס של הכנת תיאטרון בובות
  • הערה חשובה:​
  • הקורס כולל את כל החומר הנלמד של המפגשים, תמלילים ומערכי שיעור, חומר מוסיקלי.
  • כניסה חופשית לספריה המקוונת של הקורס לצפייה בבית.
  • דרישות:​

 תעודת הוראה / הדרכה או ניסיון בעבודה עם ילדים.

  • פרטים נוספים:
  • הקורס מתקיים בביה"ס אביגור, תל חי 3 , רמת גן
  • הקורס מתקיים בימי שני בין השעות 17:30-20:30 אחת לשבועיים
  • פתיחת קורס בפועל מותנית במספר מינימום של נרשמים
  • לעומדים בדרישות תוענק תעודה

  * דעת שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים.

על המרצות בקורס​

טל קרט-יהושע

מנהלת אומנותית בתחום ההצגות והסיפורים בדעת, כתיבת תוכן ושירים , מורה בכירה לריתמיקה בגנים דרך דעת-שילוב אמנויות. מנחה את קורס ההכשרה למשחק בתיאטרון-סיפור במכללה.

שחקנית, זמרת יוצרת, כותבת ומלחינה. בוגרת הפקולטה לאומנויות במגמת משחק, בעלת תואר ראשון, באוניברסיטת תל אביב. סולנית בלהקה צבאית, חיל המודיעין , חמ"ניות . כתיבה וביצוע של עשרות מופעים ומחזות זמר לילדים "עולם של צבעים" .כותבת ויוצרת מופעים  למותגי "הופ".  השתתפה בסדרות "השיר שלנו", "הנפילים", בסרטים "הבולשת חוקרת" ,פרסומות בארץ ובחו"ל (בזק בנלאומי, מועצה לצרכנות) השתתפות בתפקידים רבים, במאות הצגות רפרטואריות , הצגות ילדים והן בהצגות יחיד וביניהם: "אבא עושה בושות", שמוליק קיפוד" , סימבה ,"המופע של גי'פפה", בשיתוף אירגון "לתת. שחקנית בקבוצת תאטרון "זמארין"".

כוכבת קלטת הילדים אגי'מה- בנושא אומנויות הלחימה ועוד קלטות ודיסקים ילדים.

יוצרת ומפיקה אלבום "צאי למסע" טל יהושע במופע אקוסטי "רוח חדשה" כתיבה מאיר גולדברג.

ניהול אומנותי בקייטנות בתי ספר וכתיבת תכנים.ידע רב בשירה, במשחק, בריקוד, בכתיבה ובבימוי, הצגות סל תרבות בבתי ספר ובגנים בנושאים: ז"הב , איכות סביבה , הכרת השונה, בריאות ותזונה .

בוגרת בתי ספר במגמת משחק "ויצו" ו"רעות", קורסים בפנטומימה, משחק, פיתוח קול, תנועה, סייף ועוד..

רונה ספורטה

B.A בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית ולימודי ביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה. בוגרת בית הספר לתאטרון בובות בחולון ומלמדת שם.

היועצת האמנותית של ההצגות, יוצרת ומפיקה בתחום אמנות תיאטרון הבובות לילדים ולמבוגרים, מספרת סיפורים לילדים במסגרות חינוכיות שונות בדגש על מעורבות רגשית וחווייתית של הילד במהלך הסיפור. יוצרת עצמאית ומפיקה בתחום תאטרון הבובות לילדים ולמבוגרים (" המסע אל האי אולי", "תופר החלומות", "אלמלא") 

ליאת פורסט

מורה לאמנות רב תחומית עם התמחות בבובות תיאטרון, תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה מאוניברסיטת בר-אילן, תעודת בובנאות של סמינר הקיבוצים. עובדת בחינוך הבלתי פורמאלי בתחום האומנות והתאטרון,
עוסקת בפיתוח והכנת אמצעי המחשה, התפאורות והציוד של המורות ב'דעת'.

רציונל התוכנית

אמנות

העיסוק באמנות ויצירה הוא כלי הבעה בסיסי וכלל אנושי. העיסוק בתיאטרון ובסיפור מוּנע מהרצון של השחקן לקיים דיאלוג, בזמן אמת, בינו לבין עצמו ובינו לבין הקהל.

פעוטות משחקים עם כל דבר, הם מספרים לעצמם סיפורים וכמהים לרגע בו האם או הגננת תספר להם סיפור הקרוב לעולמם הצעיר. שעת סיפור מתקיימת כפעילות יום יומית במערכת החינוך בגיל הרך. הסיפור מפתח אצל הילד את השפה, את הדמיון, את היכולת להתמודד עם סיטואציות מחיי עולמו דרך הסיפור או דרך הבובה.

ישנם הצגות שהן עתירות משתתפים או מפגישות את השחקנים עם הצופים ללא תיווך של במה ותפאורה, וישנן כאלו שמתפארות במרחב בימתי רב רבדים – כולם הם חלק אינטגראלי מהרפרטואר של התאטרון הישראלי והעולמי. לכולם אותה מטרה: לקיים דיאלוג עם הצופים, לעורר מחשבה, לרגש, לגרום הנאה אסתטית ולעורר סקרנות. למידת תאטרון בבתי הספר מאפשרת לתלמידים התנסות אישית וקבוצתית בסוגי דיאלוגים מעין אלו. תוך כדי עיסוק בסוגיות תמאטיות ובמיני קונפליקטים אנושיים וחברתיים הנחשפים ביצירות מתקופות שונות, מתהדקת זיקתם לערכים הומניסטיים, כגון: סובלנות ורגישות לזולת (מתוך תוכנית הלימודים בתיאטרון . משרד החינוך)

חשיבה יצירתית – מהי

חשיבה יצירתית משמעה היכולת להשתחרר מדפוסי חשיבה שהורגלנו להם ולבחון זווית ראייה אחרת של הדברים. היצירתיות הינה תכונה אוניברסלית התלויה במרחב שהאדם גדל בו, למשל: אדם הגדל בחברה המכבדת מוטיבציה פנימית ומאפשרת נטילת סיכונים לא יהיה דומה לאדם הגדל בחברה שמרנית שאינה מקבלת יציאה מהמסגרות המקובלות. בעוד שאדם יצירתי ייצור ויקשור בין דברים שלא היה קשר ביניהם – בדרכים חדשות לעומתו האחר לא יאתר את הקשר ביניהם.

הזדמנות לחשיבה יצירתית

אדם יוצר עם הכלים שיש לו, ככל שהם רבים ומבוססים – יכולות היצירה יהיו רבים יותר. המוסיקה קושרת קשרים במוח, מפתחת מיומנויות של שפה, תנועה ורגש ובכך מרחיבה את הבסיס הקוגניטיבי והרגשי. מצב זה יוצר הזדמנויות לחשיבה יצירתית הגדלות ומתרחבות ככל שנעסוק יותר ויותר במוסיקה.

כיצד נהפוך למורה טוב

מורה טוב הוא אדם בעל השכלה רחבה במקצוע אותו הוא מלמד, בעל ביטחון עצמי וידע מעשי כיצד ללמד את המקצוע. התוכנית שואפת להביא את התלמיד לאהוב תיאטרון, לתת לו הבנה בסיסית בסיפור ובמשחק, יכולת ביצוע אישיים, הבנה של היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות של הפעוטות, אהבה למקצוע וידע בהכנת מערכי שיעור ופעילויות לגיל הרך.

הנחות היסוד

הנחת היסוד המרכזית היא שאפשר לפתח אצל הלומד את עולם המשחק בכל גיל. לומד שיקנה לעצמו כלים מוסיקליים ואמנותיים יוכל להעניק לדור הצעיר חוויה לימודית באמצעות פעילות עם משחק, תיאטרון שולחן, מוסיקה, תנועה ויצירה. דרך זו תחזק את המיומנות האישית והחברתית שלו, יקבל הכשרה מקצועית ממוקדת שיוכל לחוות הצלחה וקידום.

בסיס התוכנית

התוכנית מבוססת על ניתור צרכי הגן, דרישות הגננת והצורך של הילדים להתנסות בחוויה סיפורית מוסיקלית שמתחברת לעולמם הפנימי דרך שירים, אמצעי המחשה וסיפור הקרוב לעולמו. הילד יוצא למחוזות מוכרים, מעשיר ומפתח את הדמיון ומתחבר לעולם הרגש, הערכים והחוויה. הילד לומד על יחסי חברות ומכיר את הסביבה הקרובה אליו והכל מתוך עולמו הפנימי שמקבל לגיטימציה רגשית.

את התוכנית פיתחה ורד כרמל  עם צוות המנחות והרכזות של הקורס

שירים מקוריים: אינה קריבינסקי, טל יהשוע-קרט

סגירת תפריט
Get Widget
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
  • הרשמה
Password Strength Very Weak
שכחת את הסיסמה שלך? הזן את שם המשתמש או את כתובת הדוא"ל שלך. תקבל קישור ליצירת סיסמה חדשה בדוא"ל.
אנחנו לא חולקים את הפרטים האישיים שלך עם אף אחד.
0
×

עגלת קניות