www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il

חוג ריתמיקה – דף לחודש אדר

השירים שנלמד בגן:

מי רוצה להתאפר – מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה: דעת
כובע של ליצן – מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

נעים מאוד דעת
הגעת לדף זה כי ילדך לומד ריתמיקה איתנו בגן
או שמישהו שממש אוהב אותך שלח לך
באתר של דעת עולה מידי חודש – דף החודש המיועד להורים,
בנוסף לשירים ולנושאים שנלמדים בגן.
גם ההורים יכולים לחזור עם הילדים על השירים האהובים בבית, להשלמת וחיזוק הלמידה.
בהמשך הדף תראו את הנושאים המרכזיים בחודש, רעיונות לפעילויות ושמיעת השירים שנשמעים בגן הילדים.
ל"דעת" מגוון חוגי העשרה בגני ילדים בכל הארץ –
ובנוסף גם מכללה להכשרת מורים לריתמיקה.
תגלשו באתר, תהנו
תשלחו לחברים שאתם גם אוהבים
והכי חשוב תבלו זמן איכות עם הילדים.

חודש אדר

אירועים מרכזיים: חג פורים

מה נלמד בחג פורים?

חג פּוּרִים הוא אחד מחגי ישראל שנחוג בחודש אדר. החג נקבע מורדכי היהודי ואסתר המלכה הצילו את היהודים מרצח עם שזמם לבצע בהם המן הרשע. במלכות המלך אחשוורוש.

'ונהפוך הוא'- חג פורים הוא חג של מהפך מעצב לשמחה, לכן מתחפשים בו, רוקדים ושמחים.

חג פורים הוא חג הילדים. כל כך הרבה שמחה, צבע ומשחק שבעצם גורמים לכולנו להיות קצת ילדים, להשתעשע ולצחוק.

אורח מכובד יבוא לבקר בחוג, הלא הוא כובע של ליצן, שגם הוא מתחפש בחג פורים ויכול להפוך בין רגע לגביע גלידה, אוזן המן, זקן ועוד הפתעות. כל זאת בליווי מוסיקלי ייחודי והרבה משחק ותנועה.

מונחים מוסיקליים שנלמד בגן:

השיח על רגשות מזמן לנו סגנונות מוסיקליים שונים. לדוגמא: עצוב-בלוז, שמח- ריקוד רגטיים.

תזמורת רעשנים

משחקי ליצנים

שירים שנלמד:

"מי רוצה להתאפר", "כובע של ליצן" – מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

כאשר אנו חוזרים עם הילד על השירים והדקלומים שהוא למד במסגרת חוג הריתמיקה, אנו יוצרים פעילות השלמה.

היתרון בכך שהיא ממשיכה את השיר ואת הנושא המוסיקלי שנלמד בגן. הילד משלים את הלימוד דרך פעילות אינטימית עם ההורה בבית או עם הגננת בגן. פעילות השלמה יוצרת נושאי שיחה משותפים והזדהות, יצירת קשר עם הילד והתנסויות משותפות, הזדמנות להפנמת ידע והעמקתו.

בשיחה בעקבות הלימוד הילד ירחיב את אוצר המילים ויעשיר את עולם התוכן שלו וכן נאפשר גירוי של הילד לתשומת לב לפרטים נוספים.

לשיחה מספר יתרונות בכמה היבטים:

שיום: תרגול חוזר של שמות לחפצים ולדמויות.

הצגת שאלות: כיוון תשומת הלב הילד לתוכן.

הפגנת מעורבות: בצפייה על ידי שאילת שאלות.

ריקוד ותנועה:

השיר מספר על כובע של ליצן שמתחפש והופך לכל מיני  אובייקטים משעשעים.

לפני השמעת השיר, כהכנה לשיר עצמו נחזיק את הכובע ביד, נספור "אחת… שתיים… שלוש… כובע על הראש!" ונניח את הכובע על הראש. וכהטרמה נוספת נחשוב יחד מה ניתן לעשות עם כובע של ליצן.

בתחילת השיר מופיע הפזמון- נניח את הכובע על הראש, ובבית נניח אותו במקום הנכון על פי הנאמר בשיר, כשיחזור הפזמון שוב נספור עד שלוש ונניח את הכובע על הראש.

ציור ומוסיקה

  • נדפיס את דף הצביעה המצורף
  • נגזור את התמונות ונציג את השיר יחד איתם.
  • מוסיקה: נשיר עם הילדים, נמנה יחד עד שלוש ונניח את הידיים במקומות הנכונים, ממש כמו כובע.

כובע של ליצן / אינה קריבינסקי

פזמון: קנו לי כובע, כובע של ליצן 

ואתו אלך היום לגן

אשחק עם כל הילדים

אעשה אתו דברים 

כה מצחיקים חה חו חי…

כובע הוא מקור- אנקר בו כמו ציפור

הנה כובע הוא גלידה- אלקק אגיד תודה

וכשאני אספור אחת, שתים, שלוש!

מיד חוזר הכובע על הראש

פזמון: קנו לי כובע, כובע של ליצן 

ואתו אלך היום לגן

אשחק עם כל הילדים

אעשה אתו דברים 

כה מצחיקים חה חו חי…

כובע, כובע אוזן של המן- הופ! הפך הוא לזקן

נעלם הכובע מאחורי הגב

תראו: הכובע הוא זנב

כובע הוא זנב- זנב קטן וגם זקן וגם אוזן של המן וגם ליצן

וכשאני אספור אחת, שתים, שלוש!

מיד חוזר הכובע על הראש

פזמון: קנו לי כובע, כובע של ליצן 

ואתו אלך היום לגן

אשחק עם כל הילדים

אעשה אתו דברים 

כה מצחיקים חה חו חי…

ריקוד ותנועה:

השיר משעשע ומלא בקצב ותנועה, מכניס את הילד לעולם של דמיון עם מוטיבים מעולמם של הילדים ומעודד אותם לחיקוי, משחק ותנועה במרחב. בפזמון נעשה תנועות של איפור, ובבית בהתאם למילות השיר הילד מציג עם איברי הגוף שלו כל מני דמויות: ליצן, פרפר וחתול, וכך מפתח דימוי גוף ויצירתיות. 

ליצן– ניתן לסמן עם היד אף גדול של ליצן, עיניים, שפתיים בולטות

פרפר– כפות ידיים מונחות על המותניים והמרפקים פונים לצדדים ומתנפנפים קדימה ואחורה כמו כנפי הפרפר. ניתן גם לעשות מחושים עם האצבעות.

חתול– לסמן עם הידיים אזניים של חתול ושפם.

ציור ומוסיקה

  • נדפיס את דף הצביעה המצורף
  • נכין לילד צבעים לפי הצורך.
  • לפי מילות השיר, הילד ימצא בין הציורים השונים את האלמנטים שהוא שומע בשיר (אף אדום, עיניים וכו)
  • נגזור את התמונות ובמהלך השיר נשתמש בהם בשביל להתחפש גם אנחנו לליצן, פרפר וחתול
  • מוסיקה: נשיר עם הילדים, נעשה תנועות של איפור ופרצופים מצחיקים בהתאם למנגינה.

מי רוצה להתאפר / מילים ולחן: אינה קריבינסקי

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

אדומות הלחיים 

אף אדום וגם שפתיים 

נקודות שחורות, שחורות 

בשחור נצבע גבות

כל אחד יכול לראות

יצא ליצן מצחיק מאוד

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

כנף אחד ועוד כנף

מחושים וגוף ואף

רק נשאר לנו לומר

התאפרנו לפרפר

אתה פרפר אני פרפר 

המשחק עוד לא נגמר

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

על המצח שתי אוזניים

שפם ארוך  ואף

מיאו,  איפה הזנב?

הוא מאחורי הגב

זנב, זנב, הוא מאחורי הגב

דפי משחק וצביעה - לוחצים ומדפיסים

להורדת השירים:

מי רוצה להתאפר וכובע של ליצן מתוך הדיסק משפחה ופורים

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.

© 2021 כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי sitelab

מלאו את הטופס לשיחת ייעוץ חינם