www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il

שבר ומשבר במציאות החדשה

גם אני נותרתי ללא עסק, ללא הכנסה וללא עבודה ברגע אחד בגלל משבר בריאותי שהפך למשבר כלכלי. הדבר הראשון שדאגתי לו הוא על המורות והעובדות שלי. איך הם יסתדרו במציאות חדשה ופתאומית. אני משתפת פה מחשבות ותובנות כיצד לעבור את המשבר.

ובכלל לכל מי שעובר שינוי פתאומי מכל סיבה.

את הולכת על שביל ידוע מעל חומה בצורה ואבנים מסותתות בדרך ישרה וברורה, לפתע הכול נשבר, אבנים נופלות החומה מתמוטטת, השביל נעלם ואת מתחילה ליפול, מה תעשי? תיאחזי בזיז, באבן בולטת שעדין יציבה, תניחי עליה את כף רגלך, אח"כ תחפשי עוד בליטה בחומה שנשברה ושעדין עומדת יציבה, וכך לאט לאט תעלי למעלה לדרך, אבל לדרך אחרת. וגם אם נשארה הדרך הקודמת את- כבר לא מה שהיית מקודם. 

מהם האבנים הבולטות שנשארו ולא נפלו? אלה הדברים הבטוחים של חיינו. נאחז בהם וכרגע רק בהם. ומהם הדברים הבטוחים בחיינו גם בשעת משבר? אני! אני עצמי, היכולות שלי, הידע שלי, החושים והאינטואיציה. אח"כ גם בן הזוג, הילדים והמשפחה. בוא נחפש עוד אבן שנוכל להניח עליה בביטחון את רגלינו, הכסף והביטחונות שכרגע יש בבנק, הבית, מה שיש בבית. אם נסכל סביבנו יש הרבה דברים שאנו בטוחים בהם ויכולים להיאחז בהם בשעת משבר. 

זה מה שצריך כרגע. אין טעם להעסיק את עצמנו מה יהיה בעתיד, אין טעם לפתח חרדה רק מהלא נודע. צריך לחשוב על הידוע. קומי בבוקר ותכנני סדר יום שהוא ידוע שתוכלי להיאחז בו מבלי לברוח לחרדה על העתיד. תכנית יומית עם הילדים, הכנת אוכל, ניקיון הבית, קריאה או לימוד משהו, הכנת שיעורים מוסרטים, שיחה עם חברות. כרגע בשעת משבר כשהעתיד לא ברור – עברי בכל יום רק את היום הזה. יום יום – והכוחות שלו.

ועכשיו לכלכלה

בדקי כמה כסף יש לך בבנק, משכורת, אשראי, חסכונות וכו. רשמי במחברת מלמעלה למטה, כאשר הכסף הנזיל למעלה ולמטה – הכסף שאת מעדיפה לא לגעת בו, כגון חסכונות ואשראי למטה.

כעת תעשי רשימה של צרכים רק לזמן הזה, נסי לראות ברשימה על מה את מוותרת (קשה אבל כדאי) זה כולל מצרכי מזון יקרים, מותרות, עודף של מוצרי מזון, חשבונות שניתן לדחות, ביגוד וקוסמטיקה (מי צריך עכשיו?).

בדקי לכמה זמן הכסף שיש לך יספיק לפי הרשימה שהכנת.

זהו, עם זה תצאי. יש לשער שתגלי כי יש לך אפשרות לכלכל את המשפחה לחודשיים שלושה לפחות

במידה וגם זה אין – תכנני לגעת בחסכונות ובהלוואות. אבל תדעי גם כמה את צריכה ולא להתפתות לקחת יותר. וכמובן, לגעת בחסכונות או הלוואות רק ברגע שצריך ולא לפני

מוצרי צריכה – מה שאת צריכה! ולא מה שהפרסומת מציעה לנו, לחצי הסביבה.

ועכשיו לרוחניות

לא אדבר על מה שכולם מדברים. אני רק רוצה לספר על מה שאני עושה בשעת משבר. אני גם עוברת לסדר יום פשוט אבל שיחזיק אותי. אבל גם, עושה משהו לנשמה. קריאה ולימוד של משהו חדש, תכנון וכתיבה של משהו לעתיד, איזושהי יצירה שמלטפת את הנפש ומגביה אותה. זה מרומם את האנרגיות ומביא כוחות נוספים להמשך היום. 

בואו נעלה אבן אבן, צעד צעד, נעבור את ימי המשבר הבריאותי והמשבר הכלכלי שוב לדרך יציבה. 

ותחשבי על זה, האבן הכי חזקה  זו את! 

ורד כרמל

בעלים ומנהלת מכללת דעת-שילוב אמנויות M.A . מומחית לגיל הרך מוסיקה בשילוב אמנויות בגיל הרך. יזמית מוסיקלית חינוכית ומנטורית לנשות חינוך מוסיקלי. הקימה את מכללת ‘דעת-שילוב אמנויות’ כבית להכשרת אנשי חינוך ולהעצמה מקצועית תוך התמקדות בגיל הרך. במסגרת תפקידיה מרצה ומלמדת צוותי חינוך ברחבי הארץ ומפתחת תוכניות לימודים ייעודיות לקהל של אנשי חינוך לגיל הרך. תוכנית הלימודים הנמצאת במאגר התוכניות של משרד החינוך “פיתוח חשיבה יצירתית דרך מוסיקה ושילוב אמנויות” פותחה בעקבות מחקר שקיימה במסגרת התיזה.ניסיון והשכלה: בעלת תואר שני בשילוב אומנויות אוניברסיטה לסלי. תואר ראשון במדעי החברה וניהול האוניברסיטה הפתוחה, מורה למוסיקה ולתנועה.

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.

© 2021 כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי sitelab

מלאו את הטופס לשיחת ייעוץ חינם