הכשרת מדריכים לליווי התפתחותי
לצאת עם מקצוע ביד

בואי לרכוש התמחות נוספת עם ילדים בגיל הרך

לצאת עם מקצוע ביד

איך לעבוד תחושתית ומוטורית עם תינוקות ופעוטות באופן מקצועי ע"י מתן גירוי תנועתי להתפתחות תקינה.

הקורס נותן לך תוכנית לימודים מתמשכת.

בוגרי הקורס המתאימים ייכנסו למערך המורים בגנים

ובהמשך יקבלו ליווי והכשרה כל זמן עבודתם

עבודה מובטחת למתאימים

  • הכרות עם שלבי ההתפתחות של התינוק מגיל לידה עד שנתיים
  • הקניית כלים לעבודה בתחום התפתחות התנועה והוויסות החושי כבר מחר בגן
  • הקניית כלים ליצירה ופיתוח חשיבה יצירתית דרך משחק ושימוש באביזרים
  • התנסות חווייתית דרך גופך על עולמו של התינוק
  • שיטות לעבודה פרטנית עם כל ילד וילד במסגרת השיעור הקבוצתי בגן
  • תכנית מובנית הכוללת ידע תיאורטי ומעשי מבוסס מחקרית בכל הקשור להתפתחות תינוקות – תלמדי מה ניתן לצפות בכל גיל.
  • מתן הדרכה על שימוש נכון באביזרים להעשרה ופיתוח הדמיון והיצירתיות אצל תינוקות ופעוטות – שיטת האפשר.
  • כלים ועקרונות יישומיים /פרקטיים להעשרה וגירוי תנועתי לתינוק, דרך פעילויות ומשחקים
  • תואמי גיל כגון: סיפורים, דקלומים, שירים ומשחקים.
  • הכירי את גופך דרך עולמו של התינוק – התנסות מעשית וחווייתית בכל שיעור.
  • הדרכה לבניית מערכי שיעור ואביזרים בהתאם לתוכנית הלימודים השנתית (חגים, עונות השנה, חיות וכד').
  • כיצד תוכלי לזהות לקוי התפתחותי ולהציפו לצוות הגן.
  • מתאוריה למעשה – דגש על פרקטיקה ויישום בשטח.
  • את מקבלת כל החומר הנלמד של המפגשים, תמלילים ומערכי שיעור
  • את מקבלת גישה לספריה המקוונת של השיעורים לצפייה בבית.
  • הקורס מתקיים בזום וגם 2 מפגשים פרונטליים.
  • הקורס מתקיים בימי שני בין השעות 17:00-19:30 אחת לשבוע.
  • פתיחת קורס בפועל מותנית במספר מינימום של נרשמים.
  • המתאימות יכנסו למערך המורים בחוגים בגני הילדים של דעת בכל הארץ.
  • לעומדים בדרישות תוענק תעודה.
  • דעת שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים.

תעודת הוראה / הדרכה או ניסיון בעבודה עם ילדים.

  • לכל מי שאוהב תינוקות ורואה בהתפתחותם עבודה משמעותית / למי שאוהב.ת תינוקות ויש סקרנות להעמיק ולהתפתח בתחום / למי שרוצה להיות משמעותי לתינוקות ופעוטות
  • לעובדים עם הגיל הרך המעוניינים בהתמחות נוספת
  • מדריכי תנועה, יוגה המעוניינים לעבוד עם הגיל הרך
  • מטפלים ברפואה משלימה המעוניינים לעבוד עם הגיל הרך
  • לבעלי דמיון וסקרנות שרוצה לעבור מהלך משמעותי עם תינוקות דרך מערכת התחושה והתנועה.    
  • לגננות, למפעילות חוגים, לאלה שרוצות לעבוד עם תינוקות ופעוטים, להורים שרוצים לדעת
  • 10.01.2022

    כל ההקלטות יעלו לאתר דעת לצפייה חוזרת (פרטית) כולל חומרי עזר להורדה.

תכנית עבור 12 מפגשים למורות לתנועה עם דגש לליווי התפתחותי עד גיל 2.

כל שיעור יעסוק בנושא אחר, ויסקור מגוון פעילויות התואמות לקבוצת הגיל.

הרצאה -תינוק נולד עם רפלקסים

מהו טונוס

הרצאה- אבן דרך התפתחותי מלידה עד הרמת ראש.

מה ניתן לעשות עם תינוקות בשלב זה

חוש המישוש

  • שיעור חווייתי: חוש המישוש וחשיבות המגע, מגע פרופיוצפטי (תחושה עמוקה) מערכת החושים, יצירת קשר במגע בתנועה ובקשר עין, וויסות חושי, חשיבות הלמידה החושית.
  • פעילות חווייתית אם זה בזום כל אחד עושה לעצמו אם זה פרונטלי אז בחלוקה לזוגות: מגע עמוק, טפיחות, הברשה, ליטוף דגדוג דחיסות ועוד.

מהו ויסות חושי.
שיעור חוויתי –שיעור בתנועה פלדנקרייז התהפכות מהבטן לגו
מה ניתן לעשות בגיל הזה.

  • סוגי זחילות: זחילת ציר ,זחילה אחורנית, זחילת גחון , זחילת תולעת זחילת שש על הברכיים .
  • הנחייה מעשית: פעילות מותאמת לתינוקות זוחלים ומתן גירוי למימוש הפוטנציאל התנועתי.
  • התנסות מעשית זחילה . שיעור בתנועה פלדנקרייז
  • מה ניתן לעשות בשלב הזה
  • מה ניתן לצפות מתינוק בשלב התפתחות זה על דגש מוטורי, רגשי, חברתי וקוגנטיבי.
  • שיעור בתנועה פלדנקרייז מעבר לזחילת שש
  • מה ניתן לעשות בשלב הזה
  • צפיה בסרטונים
  • התנסות מעשית בישיבה: שיעור בתנועה פלדנקרייז מעבר לישיבה מעמידת שש לישיבה צידית.בדגש על מעברים.
  • הרצאה: סוגי ישיבות (צפייה בסרטונים)
  • מה ניתן לעשות בשלב הזה
  • הרצאה + מצגת: מהו משחק, {קוגניציה, תנועה, רגשי, תפיסתי. סוגי משחק, חקירה, תיווך ,למידה מכוונת, חיקוי, יצירת סביבה משחקית
  • התנסות מעשית: שיעור בתנועה פלדנקרייז הליכה, עליה על קצות האצבעות והכנה לריצה…
  • תכנון תנועה מטרות תנועתיות בשיעור.
  • הנחייה מעשית: פעילות מותאמת לתינוקות עומדים דגש על מעברים.
  • שיעור בתנועה פלדנקרייז
  • משחקי שיווי משקל באיברים שונים בלי אביזר ועם אביזרים שונים. שיווי משקל סטטי ושיווי משקל דינמי
  • מה אני רוצה מהתינוק ?
  • סקירה גישות שונות לעבודה עם תינוקות ופעוטים, שיטת שלהב, צעד ראשון, שיטת אלבאום ,ורדי ,קינסיולוגיה התפתחותית,

הנחייה מעשית: פעילות מתאימה לתינוקות עומדים כולל שיום אברי גוף, מערכת טקטילית, קניסתטית, הצלבות ומשחקי מח, משחקי דמיון, משחק בבודד/בקבוצה.מתאים לגילאי שנה וחצי

שירי הפעלה ,יצירות קלאסיות, מוסיקה ברקע ,מוסיקה מובילה ,איך המוסיקה משרתת אותי בשיעור תנועה.

  • מה אני רוצה מהתינוק ?גישות שונות לעבודה עם פעוטים, הגיל הרך.
  • הכנת חלל לשיעור .העברת שיעורים במקומות שונים בגן כולל חצר
  • שיעור בתנועה פלדנקרייז הנחייה מעשית: פעילות מתאימה לתינוקות הולכים אתגרים בתנועה

סיפורים בתנועה

  • התנסות מעשית: שיעור בתנועה פלדנקרייז התקדמות ואיזונים ,הליכה, קפיצה, ריצה (והכנה לאולימפיאדה)
  • סימטריה קירוב והרחקה, כיוונים ,סרבול תנועתי, מסלולים
  • הנחייה מעשית: מטרות תנועתיות בהתאמה לשלב ההתפתחותי. שילוב התנועה במקומות שונים בגן {חצר, מבואה}דרכים שונות לכניסה ויציאה מחללים.
  • איך עובדים עם צוות הגן מנהלת /הורים.
  • התנסות מעשית: שיעור בתנועה פלדנקרייז

שיעור עם אביזר חבל/צלחת מעופפת/ גומיה

  • עידוד בעזרת שאלות, שיום אברי גוף .הערכות לתוכנית שנתית.

הנחייה מעשית: איך מכינים מערך שיעור פיתוח היצירתיות והדמיון.
* מטרות השיעור,פונקציה תיפקודית. פתיח וסיום
* פעילות להורים ופעוטות
* שילוב מוסיקה
* שימוש באביזרים והכנתם

  • הפסיכולוגיה של התנועה
  • טכניקות שונות לעידוד התנועה בתינוקות פעוטים מתקשים. חיזוק הביטחון העצמי של התינוק.
  • פונקציות התפתחותיות בכל שלב התפתחות

 חיקוי, קוקו, שיום של איברי הגוף, לשים על הראש ואיברים נוספים, מאחורי הגב. התמצאות במרחב שכל הכיוונים: למעלה, למטה, הצידה. סיבובים, גלגולים.

פעילות לדוגמא פעילות קיץ עבודה עם מים, סחיטה, מגע. סקוטש ברייט, מטלית, ליפה. תליה על חבל        

התנסות מעשית: הדגמות לשיעורים על ידי התלמידים.

איריס סלע רוזן

מורה מוסמכת לשיטת פלדנקרייז. מדריכת תנועה לגיל הרך מלווה התפתחותית בשיטת שלהב. ניסיון של 20 שנה כמלווה התפתחותית, הכשרת מדריכות וטיפול במיים, בעלת רשת 'תנועה חכמה' הנותנת שרותי ליווי התפתחותי ותנועה חוגים בגני ילדים  בפריסה ארצית . מכשירה מדריכות לעבודה בגני ילדים. מנחת סדנאות להורים ותינוקות. מנהלת בריכה טיפולית הידרותרפיסטית, שחית תינוקות מורה בשיטת ג'הארה.

קרא עוד >

איריס סלע רוזן

מורה מוסמכת לשיטת פלדנקרייז. מדריכת תנועה לגיל הרך מלווה התפתחותית בשיטת שלהב. ניסיון של 20 שנה כמלווה התפתחותית, הכשרת מדריכות

קרא עוד >

תכנית הכשרה זו נולדה מתוך צורך מהשטח לתת את מלוא היריעה בנושא התפתחות התינוק ושלבי ההתפתחות העיקריים

התכנית מבוססת על התאוריה של דר' משה פלדנקרייז ושיטתו ופיתוח של דר' חווה שלהב דרך לעבודה עם תינוקות child'space   כדי ללמד אותם את כל מרכיבי התנועה .

הרעיונות המרכזיים בבסיס התכנית הם התנסות בכל שלבי התפתחות התנועה בארגון השלד השרירים מערכת החושים והעצבים.

טכניקות מגע שונות.

הנגשה חווייתית דרך משחק שירה ומעט אביזרים.

אני מאמינה שכל תינוק יכול למצות את הפוטנציאל התנועתי שלו אם רק נאפשר לו ונזין אותו במה שהוא צריך.

חשיבה יצירתית – מהי

חשיבה יצירתית משמעה היכולת להשתחרר מדפוסי חשיבה שהורגלנו להם ולבחון זווית ראייה אחרת של הדברים. היצירתיות הינה תכונה אוניברסלית התלויה במרחב שהאדם גדל בו, למשל: אדם הגדל בחברה המכבדת מוטיבציה פנימית ומאפשרת נטילת סיכונים לא יהיה דומה לאדם הגדל בחברה שמרנית שאינה מקבלת יציאה מהמסגרות המקובלות. בעוד שאדם יצירתי ייצור ויקשור בין דברים שלא היה קשר ביניהם – בדרכים חדשות לעומתו האחר לא יאתר את הקשר ביניהם.

הזדמנות לחשיבה יצירתית

אדם יוצר עם הכלים שיש לו, ככל שהם רבים ומבוססים – יכולות היצירה יהיו רבים יותר. המוסיקה קושרת קשרים במוח, מפתחת מיומנויות של שפה, תנועה ורגש ובכך מרחיבה את הבסיס הקוגניטיבי והרגשי.

כיצד נהפוך למורה טוב

מורה טוב הוא אדם בעל השכלה רחבה במקצוע אותו הוא מלמד, בעל ביטחון עצמי וידע מעשי כיצד ללמד את המקצוע. התוכנית שואפת להביא את התלמיד להבין את שלבי ההתפתחות המוטוריים והתחושתיים של התינוק ולתת לו את הכלים לגרוי תנועתי המעודד התפתחות תקינה דרך אהבה למקצוע וידע בהכנת מערכי שיעור ופעילויות מותאמות גיל.

הנחות היסוד

מערכת החושים ומערכת התנועה היא הנגישה ביותר לשינוי כי התינוק חווה את סביבתו דרך תנועה.

הבסיס לעבודה היא מתוך השאלות הנכונות לא מה יהיה או מתי הילד ילך, אלא כיצד הוא יבצע את הפעולות.

 יש משמעות לאבני הדרך ההתפתחותיות {הרמת הראש בשכיבה על הבטן לפיתוח עקומות עמוד השדרה ולעידוד ההזדקפות, הגלגול מהגו לבטן וחזרה הוא שלב חשוב בהכנה לרוטציה ולסיבוב.

הזחילה היא דבר חשוב בהכנה של המפרקים לעמידה ולהליכה.

ולאחר השגת כל אבני הדרך המוטוריות הגדולות, כל המערכות פועלות בתאום ואנחנו משכללים את היכולות האלו כל חיינו .}

על מנת לתת התחלה טובה, מאפשרת ונכונה לתינוק יצרתי את הקורס הזה

על מנת לתת לתינוק  START נקודת פתיחה טובה ונכונה

הנחת היסוד המרכזית היא שאפשר לפתח אצל הלומד את הידע וההבנה בתחום . להקנות לו כלים לפעילות נכונה ופרקטית. דרך זו תחזק את המיומנות האישית והחברתית שלו, יקבל הכשרה מקצועית ממוקדת שיוכל לחוות הצלחה וקידום.

בסיס התוכנית

התוכנית מבוססת על ניתור צרכי הגן, דרישות הגננת, הצוות וההורים

את התוכנית פיתחה איריס סלע רוזן