www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il

חוג ריתמיקה – דף לחודש תשרי

ממש מעבר לפינה
     ממתינה לה עוד שנה
          קצת אחרת, קצת שונה
               אך בפינו תפילה נושנה
                    שיפה וברוכה בצבע וצליל
                         תהא שנה זו, אשר עומדת להתחיל

הורים יקרים ברוכים הבאים, הגעתם לדף החודש של חוג המוסיקה של ילדכם במעון או בגן
של חברת דעת – שילוב אמנויוית.

כאן נעדכן אתכם על הנושאים המרכזיים שהילדים לומדים בחוג.

שיר שלמדנו בגן:

מי רוצה לשיר אתי – מילים: אפרת שמואליאן ונורית וייס לוי, לחן: אפרת שמואליאן, הפקה: דעת

הצעות לפעילות משלימה בבית

מקצבים עם השיר: 'מי רוצה לשיר איתי' עם נורית וייס-לוי

מתאים לגילאי: 2-6
המטרה: שיר פתיחה לפעילות, שיר שמטרתו להכניס את הילדים לריכוז ולמצב למידה והשתתפות.
מה צריך: ידיים, אוזניים, ואפשר גם דרבוקה.

מי רוצה לשיר איתי

מילים: אפרת שמואליאן ונורית וייס-לוי, לחן: אפרת שמואליאן, הפקה: דעת

מי רוצה לשיר איתי? אני

מי רוצה לרקוד איתי? אני

אז בואו נא נתחיל בכיף

נשיר, נרקוד מי מצטרף – אני

אפיון השיר

השיר בנוי כשיר של שאלה ותשובה, המורה שואלת והילדים עונים לה בקול "אני".

לאחר מכן מופיעה מנגינת מעבר המלווה בתיפוף והיא עולה בסולם הצלילים וחדי האוזן ישמעו את צלילי המטלופון המלווה. "דו, רה, מי, פה, סול, לה, סי, דו"

 

פעילות עם השיר 

אחד הדברים החשובים במפגש או שיעור זה המסגרת. אם נסתכל בגדול תמיד תהיה לנו פתיחה לאחריה הנושא המרכזי ולבסוף סיכום וסיום השיעור. בפתיחה לא תמיד נתייחס עדיין לנושא המרכזי. בפתיחה המטרה שלנו לאסוף את הילדים, לספר להם שמתחיל המפגש, שכעת נכנסים לזמן הדורש הקשבה והשתתפות. כאשר מייצרים לכל מפגש פתיחה קבועה המתאימה לאותו מפגש אנו יוצרים אצל הילדים התניה וכך הילדים מבינים מה עומד לקרות עכשיו ולמה עליהם להתכונן. אחת הדרכים לפתוח מפגש הוא בשיר פתיחה קבוע. חשוב לחזור על השיר בכל פעם מחדש, כדאי מדי פעם לגוון ולהעמיק את התנועות, את האתגר ורמת הלמידה.

מערך הפעילות

פתיחה והתרמה לנושא

נשאל את הילדים שאלות ובכל פעם הם יענו "אני".

לימוד השיר

בפעם הראשונה נשיר את ההתחלה של השיר בקולה של הגננת/המורה והילדים עונים "אני"

נשמע את השיר ונשיר אתו.

בקטע המעבר נתופף על הגוף ונרקוד.

סולם הצלילים – אתגר של שמיעה ותנועה בגוף

נשיר עם הילדים את סולם הצלילים ולאחר מכן נשיר את הצלילים בקטע המעבר לפי המנגינה: "דו, רה, מי, פה, סול, לה, סי, דו"

נפעל עם הגוף, כאשר הילדים יתופפו על הגוף מלמטה-הרגלים עד למעלה-מעל הראש, בהתאם לסולם הצלילים.

אנחנו מתחילים את שנת הלימודים תשפ"א בעבודה עם התו הסגול למפעילי חוגים. חשוב לנו לעבוד בדרך הטובה והמועילה ביותר לילדים אך גם לשמור על כללי הבריאות על מנת לשמור על כולנו. 

  1. כל מדריך יכול לפגוש עד 6 קבוצות ביום.
  2. הצהרת בריאות – יש למלא בכניסה לגן.
  3. רחיצת ידיים לפני המפגש ולאחריו.
  4. מסכה – יש לעטות מסכה בזמן השיעור.
  5. ריחוק – המורה תשב במרחק מהילדים, ללא מגע. הצוות יעזור לחלק ציוד.
  6. אמצעי המחשה – מה שרק המורה נוגעת מותר רק למורה, כגון: הצגה, כלי נגינה, מגבר.
  7. ציוד לחלוקה לילדים – שניתן לחטא. סט לכל כיתה ואי אפשר להעביר לכיתה האחרת, אלה על המורה לחטא ולנקות לאחר העבודה בגן.
  8. איך נעשה את זה? המורה תכין 2-4 מערכי שיעור וציוד לפי מספר הכיתות שמלמדת ביום, כל כיתה תלמד מערך שיעור שונה ושבוע לאחריו המורה תלמד בכל כיתה מערך אחר ממה שלמדו. 
  9. עזרת הצוות והבנה – הצוות מבין שמלמדים עם מעט אביזרים ורק כאלה היכולים לעבור חיטוי.
  10. ציוד הקיים בגן – הגננת והמורה יכינו רשימה של הציוד שניתן ללמד אתו והוא של הגן, המורה תפעיל את הילדים עם הציוד הנ"ל ותמעיט בהבאת ציוד מבחוץ.

שתהיי שנת שיגרה בריאה ולימוד משמעותי

ורד כרמל וצוות דעת

כאשר אנו חוזרים עם הילד על השירים והדקלומים שהוא למד במסגרת חוג הריתמיקה, אנו יוצרים פעילות השלמה.

היתרון בכך שהיא ממשיכה את השיר ואת הנושא המוסיקלי שנלמד בגן. הילד משלים את הלימוד דרך פעילות אינטימית עם ההורה בבית או עם הגננת בגן. פעילות השלמה יוצרת נושאי שיחה משותפים והזדהות, יצירת קשר עם הילד והתנסויות משותפות, הזדמנות להפנמת ידע והעמקתו.

בשיחה בעקבות הלימוד הילד ירחיב את אוצר המילים ויעשיר את עולם התוכן שלו וכן נאפשר גירוי של הילד לתשומת לב לפרטים נוספים.

לשיחה מספר יתרונות בכמה היבטים:

שיום: תרגול חוזר של שמות לחפצים ולדמויות.

הצגת שאלות: כיוון תשומת הלב הילד לתוכן.

הפגנת מעורבות: בצפייה על ידי שאילת שאלות.

דפי משחק וצביעה - לוחצים ומדפיסים:

להורדת השירים:

מי רוצה לשיר אתי מתוך הספרייה הדיגיטלית התחלת שנה וחגי תשרי

נקודה למחשבה עם ורד כרמל, מנכ"ל מכללת דעת - שילוב אמנויות

יש מי שאוהב התחלות חדשות ויש מי שלא. גם בגן בתחילת השנה אנו פוגשים ילדים שנכנסים ומסתגלים בקלות וילדים שההתחלה לא פשוטה עבורם. מה נעשה? וכיצד אנו יכולים לעזור ולהשפיע לטווח הרחוק?

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.

© 2021 כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי sitelab

מלאו את הטופס לשיחת ייעוץ חינם