www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il
חוג תיאטרון-סיפור

חוג תיאטרון-סיפור

חוויה של תיאטרון וגם סיפור

סיפורים מתוך הספרייה הביתית של הילדים אשר נוגעים בסיטואציות עכשוויות מעולמו של הילד – הופכים להצגה מרעננת ויצירתית של שחקנית ומפעילה עם בובות, חפצים ואמצעי המחשה והפעלה עם הילדים.

החוג מסופר על ידי מספרי סיפורים מקצועיים ובעלי ניסיון בתכנית מיוחדת לעבודה עם הילדים בכל גיל, מותאם לגיל מעון, מותאם לגיל הגן והצהרון.

הסיפורים – כל סיפור מעובד ומבוסס על סיפורים מקוריים וכן סיפורים מוכרים שעברו התאמה לסיפור המוזיקלי המומחז.

החוויה – ההצגות המיוחדות שלנו מתארות אירועים וחוויות מתוך עולמות התוכן של הילדים, אשר מאפשרים להם להזדהות עם הדמויות ועם העלילה.

גיל הילדים – הסיפורים עובדו והותאמו לרמות גיל שונות. כל שכבת גיל מקבלת את שעת הסיפור ההולמת את הבנתה.                                  

מתאים ומומלץ לילדים בגילאי 8-2.

ניתן להזמין את הסיפור כחוג קבוע בגן ו/או פעילות חודשית / דו-חודשית.

מבחר סיפורים לחוג תיאטרון-סיפור

כולם הלכו לישון וגם ילד אחד קטן יודע שהוא צריך לישון לבד במיטה כי "כל אחד ישן במיטה שלו״ ככה אימא אמרה "אבל לבד זה מפחיד", אז הילד קורא לחברו הדובון שיישן איתן והדובון בא לעזור בשמחה. אבל הדובון מפחד מן החושך וכן הלאה

ועכשיו כל החברים ישנים במיטה אחת ו…צפוף. מה יעשה הילד?

סיפור על התמודדות מול פחדים בעזרת חברים

הכלבלב מקיבוץ מגידו נמאס לשבת כך לבדו, הוא יוצא לחפש חברים חדשים עד…שמגיע הערב וכולם חוזרים הביתה לישון

סיפור על עצמאות וחקירה של הסביבה עם סוף טוב.

החיפושית קמה בבוקר ולתדהמת גילתה שאבדו לה הנקודות השחורות. המון חברים מגיעים להציע עצות ולנסות לעזור. גם הילדים עוזרים בסוף הסיפור ומחזירים לה את הנקודות. סיפור קטנטן לקטנטנים

סיפור על חברים והתמודדות עם סיטואציה של מצוקה.

העכבר והתפוח –עיבוד לסיפור של סטיבן בטלר

בסיפור העכבר והתפוח אנחנו לומדים כי הסבלנות משתלמת. עכבר מאוד רוצה את התפוח הבשל והעסיסי שבצמרת העץ והוא מוכן לחכות. גם התרנגולת, האווז , העז והפרה מאוד רוצים את התפוח . העכבר מוכן לחלוק בתפוח אך לשם כך יש לחכות בסבלנות. בסופו של דבר התפוח נופל. לידי מי? לידי מי שנשאר וחכה בסבלנות.

סיפור על סבלנות וסובלנות.

סיפור על ילד שאהב ללכת לשלולית ולמצוא שם את ההשתקפות שלו. הוא קרא לילד שראה "שלולי". רון רץ משלולית לשלולית ותמיד מצא שם את שלולי. גם לשלולי היה כובע אדום כמו של רוני וגם לשלולי היו מגפיים כמו של רוני, כשרון קפץ גם שלולי קפץ וכך היו משחקים.

סיפור של דמיון ויצירתיות.

סיפור חברות אמת ונאמנות שעומדת במבחן גם בעת צרה. שלושה פרפרים שיצאו לעוף בשדה ונקלעו לסערה הרחק מביתם. טיפות הגשם הרטיבו את כנפי הפרפרים עד שלא יכלו לעוף עוד. פנו הפרפרים לפרחים וביקשו למצוא בהם מסתור, אך אף פרח לא הסכים לקבל את שלושת הפרפרים יחדיו. הפרפרים סירבו לנטוש האחד את השני ונשארו מאוחדים. ראתה השמש את מעשה הפרפרים, העריכה את נאמנותם וסילקה למענם את הסערה.

סיפור על חברות ונאמנות.

גדי החולה שוכב במיטתו עצוב ובודד, אף אחד לא יכול לבוא לבקר אותו. אין לגדי עם מי לשחק והוא כל כך רוצה חבר… אך הנה מופיע חבר מפתיע מן החלון כדור עם קוצים וראש קטן מציץ מלפנים. זהו שמוליקיפוד. גם הוא היה בודד וחיפש חבר. גדי ושמוליק מגלים שלשניהם יש קוצים על הראש, וששניהם אוהבים מאוד תותים ולישון ביחד

סיפור על חברות, מה עושים עם חבר, איך עוזרים לחבר שקשה לו ומה עושים כשנפרדים מחבר.

ילדה ג'ינג'ית חמודה בשם איילת, שמטיילת לה ובכל פעם פוגשת בעל חיים אחר, שמבקש ממנה טרמפ. הילדים בעזרתה של איילת נפגשים עם בעלי חיים שונים לומדים לאהוב ולכבד את בעלי החיים, מזהים את הייחודיות שכל בעל חיים מביא אתו, ובסופו של דבר מגיעה איילת הביתה, אימא שלה מזמינה את כולם לאכול עוגיות ולשתות מיץ תפוחים. סיפור מוסיקלי מצחיק שמחבר את הילדים לעולם החי בעזרת חרוזים ושירים קליטים חוויה חושית שמשתפת את הילדים בטיול עם איילת וחבריה בעלי החיים השונים.

סיפור עם הצטברות של שחקנים ותנועות.

הבית של מיץ פטל עמד בקצה החורשה: היו לו וילנות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים החיות ביער שאלו:"מי הוא מיץ פטל?" אבל אף חיה לא ידעה.

סיפור העוסק בעזרה הדדית ושיתוף פעולה , בובות כפפה מדליקות המשחקות את הג'ירף, את האריה ואת הארנב

סיפור על אריה שאהב רק תות. לא בשר ולא גבינה, רק תות פשוט. האירה הוא ילד מרדן שגם צועק ובוכה, ההצגה מביאה את הסיטואציה מנקודת המבט של הילדים וכיצד אנחנו מתמודדים אתה על ידי כך שאנו הופכים מצב קשה למצב רוח טוב. ההצגה מתנהלת בשיתוף הילדים, מלאה בהומור.

גלי היא ילדה קטנה שגרה על גג גדול מול הים. כשהרוח נושבת, גלי מפריחה בועות סבון נוצצות וזוהרות, שעפות ומתגלגלות אל העולם הרחב. לאן יגיעו בועות הסבון של גלי? ומה הן יספרו לה כשיחזרו ממסען ?ספור נפלא על נתינה, חמלה ונדיבות, ועל כוחו המבורך של הדמיון.

מעשה באריה שלא רצה להיות אריה ולכן הזמין לנשף את כל החיות האומללות. לנשף הגיעו הצרצר, הכלב, הסוס, הפיל והזבוב. בסופו הנשף הופך לנשף של החיות השמחות בחלקן.

סיפור על ביטחון עצמי והכרת האני, סיפור המשלב דמויות של חיות מצחיקות ומעניינות.

סיפור על הילדה עדינה שגרה בתוך מעיל, שמחה בחלקה ואוהבת את המעיל . יום אחד, ילדה אחרת באה ולוקחת מהמעיל את הלב רק כדי להציק לעדינה. מה קורה למעיל ואיך בסופו של הסיפור עדינה והילדה הופכות לחברות

סיפור העוסק בחברות ושיתוף פעולה .

הסיפור על ארנב קטן ומקסים שיוצא לחפש חברים. יש לו שלושה בלונים שבעזרתם הוא מנסה לשכנע את החברים לאהוב אותו, אך זה לא ממש מצליח, וכשהבלון מתפוצץ – מתפוצצת גם החברות איתו. עד שממושי פוגש את החבר שאהבתו אינה תלויה בדבר,

סיפור על החברות והאהבה לחבר שאינה תלויה בדבר.

סיפור על ג'ירפה חמודה שמאוד חשקה בנשיקה. אף אחד לא הצליח להגיע אליה בגלל גובהה הרב. לאחר ניסיונות רבים, וכמעט ייאוש, ילד ושמו מיכאל הצליח לאלתר ולבנות מגדל מכל החפצים שהיו ברשותו, והגיע עד ללחי שלה.

סיפור של אהבה ומציאת פתרונות יצירתיים לבעיה.

סיפור מיוחד על משפחת קיפודים, אבא, אימא ותינוק קטן. לקיפוד הקטן לא היו קוצים, אבא ואימא מנסים בדרכים שונות ומשונות כדי להצמיח לבנם קוצים. הסיפור מטפל בתכנים רבים מעבר להיכרות עם החיות, כמו: יחסים במשפחה, ניקיון ועוד.

מעיל חום ובו חמישה כיסים שהיה בארון הבגדים. נכנס עכבר קטן ובילה בכל כיס וכיס, חקר ומצא בכל כיס הפתעות ואושר רב. סיפור מפתיע המלמד לשמוח ולהתלהב גם מהדברים הקטנים שבחיים.

כספיון הוא דג קטן שקיבל את שמו עקב צבעו הכסוף, הרחיק-לכת בשחייתו והבחין לפתע בדבר הדומה להר במראהו אבל לאחר שראה של"הר" יש עין דומעת הוא הבין כי לא יכול להיות הר וגילה שזה ליוויתן תינוק שהלך לאיבוד. דרך סיפור ההרפתקאות נבחנים ערכים כמו חברות, שיתוף וערבות הדדית.

סיפור על זיקית שחפצה להיות חיה אחרת, לאחר ביקור בגן חיות. אך מתוך התלהבות וחוסר יכולת להחליט מי היא רוצה להיות, קיבלה הזיקית איבר מכל חיה עד שהפכה לכבדה ולמגושמת עד כי ולא הצליחה לזוז, היא בקשה לשוב ולחזור להיות הזיקית המקורית שהייתה קודם. בהצגה נלמד כמה טוב להיות אני.

סיפור על זהות עצמית ובחירה להיות אני עצמי ולא לנסות להיות כמו האחר.

ספור על שלושה גמדים הגרים ביער ויוצאים לטיול. בטיול הם נתקלים במכשולים וקשיים, כמו: גשם, שלוליות וצוקים. שניים מהאחים מתייאשים, מתלוננים ובוכים. הם מחפשים ומוצאים פתרונות. הילדים לומדים שכדאי למצוא פתרון לבעיות במקום להתלונן ולהישאר עם הבעיה.

סיפור עם חשיבה יצירתית וחברות.

נגה היא ילדה עם עיניים גדולות ופה שלא מפסיק לשאול ולבקש. לנגה טלטלים עד הכתפיים וגומות בלחיים. בלילה כששכבה במיטה ועצמה את העיניים, חלמה חלום נפלא ובחלום היא מגיעה לגן וכל הילדים ניגשים אליה ונותנים לה נשיקה. כל היום היא קבלה אולי אלף נשיקות וזה היה נעים. נגה התעוררה עם חיוך ופקחה את עיניה ומה ראתה? על מיטתה עמדה קופסה. פתחה את הקופסה- קפצו ממנה המון דברים, הצגה פעילה המפעילה את הילדים בשירים וריקודים.

מעשיות ואגדות עם

יום אחד מכריז קיסר סין על מבחן מיוחד במינו. הוא מחלק זרעים לכל ילד ולילדה ברחבי הממלכה,
ומבטיח שמי שיצליח להנביט את הזרעים ולגדל את הפרחים היפים ביותר, יבחר להיות יורשו. למרות מאמציו, פִּינְג אינו מצליח משום- מה להנביט את הזרע שקבל… 

הסוף מפתיע ומלמד על יושר

בסיפור מסופר על שלמה המלך, שבעל-כורחו חס על חייה של דבורה זעירה שעקצה את חוטמו עקב הבטחתה לעזור לו ביום מן הימים. מלכת שבא, בת זוגו של שלמה, הייתה נוהגת לחוד לו חידות רבות. הוא היה צריך לנחש מי מבין עשרת זרי-הפרחים שהוצבו לפניו הנו אמתי ולא מלאכותי. הדבורה, שחס על חייה בעבר, הזדמנה לאזור והתיישבה על הזר האמיתי.

סיפור אודות מוכר הכובעים היוצא ליער עם כובעיו ופוגש שם את הקופים. ההצגה נערכת בשיתוף עם הילדים, בליווי שירים מקוריים, תחפושות ומסיכות. הילדים יכירו בהצגה תרבויות שונות המיוצגות על ידי הכובע המיוחד שלהם, חוויה של צחוק והנאה. מומלץ!

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.