www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il

דף החודש – חוג ריתמיקה – קרנבל החיות אצלנו בגן

הורים יקרים ברוכים הבאים, הגעתם לדף החודש של חוג המוסיקה של ילדכם במעון או בגן של חברת 'דעת – שילוב אמנויוית'

כאן נעדכן אתכם על הנושאים המרכזיים שהילדים לומדים החודש בחוג.

השירים שנלמדים בגן:

אצא לי אל היער / הקוקית – לחן עממי הולנדי, מילים: לא ידוע, הפקה: דעת

לקבלת עדכון למייל על יציאה של דף החודש

מה נלמד החודש:

השנה קיבלנו חודש נוסף במתנה, אדר א', זו הזדמנות מצוינת להעמיק בנושאים מוזיקליים מיוחדים.

אנחנו בדעת בחרנו לקחת כ "פרויקט"  את קרנבל החיות מאת סן- סאנס, שכתב 14 יצירות קצרות על החיות שפגש בדרך במהלך טיולו בכפר.

נפגוש את האריה ונשאג כמוהו, נקפץ כמו קנגרו שמח, נלמד על קל וכבד דרך הפיל והציפורים ונפגוש עוד שלל חיות נהדרות דרך האזנה מוזיקלית, נגינה ופעילות במרחב.

מונחים מוסיקליים שנלמד בגן:

סולם הצלילים

סולם עולה – סולם יורד

מקצבים

כלי נגינה

 שירים שנלמד:

אצא לי אל היער / הקוקית – לחן עממי הולנדי, מילים: לא ידוע, הפקה: דעת

פיל רוקד – מילים ולחן: ורד כרמל/ עיבוד מוזיקלי: אריאל מעודה, הפקה: דעת

כאשר אנו חוזרים עם הילד על השירים והדקלומים שהוא למד במסגרת חוג הריתמיקה, אנו יוצרים פעילות השלמה.

היתרון בכך שהיא ממשיכה את השיר ואת הנושא המוסיקלי שנלמד בגן. הילד משלים את הלימוד דרך פעילות אינטימית עם ההורה בבית או עם הגננת בגן. פעילות השלמה יוצרת נושאי שיחה משותפים והזדהות, יצירת קשר עם הילד והתנסויות משותפות, הזדמנות להפנמת ידע והעמקתו.

בשיחה בעקבות הלימוד הילד ירחיב את אוצר המילים ויעשיר את עולם התוכן שלו וכן נאפשר גירוי של הילד לתשומת לב לפרטים נוספים.

לשיחה מספר יתרונות בכמה היבטים:

שיום: תרגול חוזר של שמות לחפצים ולדמויות.

הצגת שאלות: כיוון תשומת הלב הילד לתוכן.

הפגנת מעורבות: בצפייה על ידי שאילת שאלות.

הצעות לפעילות משלימה בבית

אצא לי אל היער

לראות את הקוקית

ויען קול מיער:

הן זוהי הקוקית,

קו-קו, קו-קו

הן זוהי הקוקית,

קו-קו, קו-קו

הן זוהי הקוקית

פעילות לאצא לי אל היער – שיר – הקוקית 

ריקוד ותנועה:

השיר מדבר על טיול ביער, כשלפתע מבין העצים נשמע ציוץ הקוקייה, קו- קו.

בתחילת השיר המנגינה צוהלת ושמחה וגם אנחנו נדלג בהנאה וכשנשמע קוקו נעצור ונרים ידיים למעלה (נעשה מכף היד צורת מקור של ציפור, האגודל נסגרת ונפתחת לכוון האצבעות)

בחלק השני, האיטי והמסתורי, נהלך בחדר כאילו שאנחנו מחפשים את הקוקייה בכל מיני מקומות וכיוונים וכשנשמע קו- קו נעצור נפתח ונסגור כפות ידיים כמו בחלק הראשון.

ציור ומוסיקה

  • נדפיס את דף הצביעה המצורף 
  • נכין לילד 3 צבעים שונים שיבחר  ומספריים
  • נצבע את הציפור ונגזור לפי המתאר
  • נדביק את הציפור על מקל (שפדל)
  • מוסיקה: נטייל בחדר ובכל פעם שנשמע קו- קו נקיש עם המקור על כף ידינו הפתוחה

ריקוד ותנועה:

השיר נכתב בקצב הואלס וזו הזדמנות נהדרת לרקוד ולהתנדנד מצד לצד כמו פיל כבד ולהרגיש את המקצב (1-2-3), נושיט יד ארוכה כמו חדק, אתו גם נשתה (מאגם דמיוני) 

נקשקש בזנב עם תנועות האגן ונעיף זבובים עם האזניים הגדולות (ננפנף באזנים בעזרת הידיים שלנו) ונעצור!….כשהמוסיקה עוצרת

איזה כיף!

דפי צביעה ומשחק - לוחצים ומדפיסים

לקבלת עדכון למייל על יציאה של דף החודש

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.

© 2021 כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי sitelab

מלאו את הטופס לשיחת ייעוץ חינם