www.daatart.co.ilwww.daatart.co.il

דף החודש – חוג ריתמיקה – משפחה

הורים יקרים ברוכים הבאים, הגעתם לדף החודש של חוג המוזיקה של ילדכם במעון או בגן של חברת 'דעת – שילוב אמנויוית'

כאן נעדכן אתכם על הנושאים המרכזיים שהילדים לומדים החודש בחוג.

אנו ממליצים לכם לשמוע עם הילדים את השירים, לראות ביחד את הקליפים ולדבר איתם על המושגים המוזיקלים,

כחלק מפעילות ההשלמה עם ההורה בבית – הסבר על כך בסוף הדף.

יש לנו בית ויש לנו משפחה, לכל אחד יש את הבית המיוחד שלו והמשפחה המיוחדת שלו.

יש הרבה משפחות בעולם ואנחנו אוהבים את כולם כמו שהם.

בדקלום מקצבים נלמד ביחד איך בנוי הבית שלנו….

אבל הכי חשוב זה מי גר בבית….המשפחה שלנו.

כל משפחה אוהבת לעשות כל מיני דברים ביחד: לשיר, לטייל, לקרוא ספרים, לצפות בתוכניות מעניינות…אבל הכי כיף במשפחה זה לתת חיבוק ונשיקה.

אז הצטרפו אלינו עם לב מלא באהבה ☺

מונחים מוסיקליים שנלמד בגן:

מקצבים והקשות

שירים שנלמד:

חיבוק ונשיקה – מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

דקלום בית חם – אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

חיבוק ונשיקה

מילים ולחן : אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

חיבוק ונשיקה – מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

ביום יפה, ביום נחמד, יצאו מבית אחד.  

חיבוק- אהה, נשיקה                             

יצאו לדרך ארוכה.                                        . 

  

שם בשבילים המתפתלים, פגשו הם הילדים. 

חיבוק- אהה, נשיקה

לכל ילד לכל ילדה 

  

למשפחה שלי, למשפחה שלך ניתן באהבה. 

חיבוק- אהה, נשיקה

לכל המשפחה. 

פעילות לשיר חיבוק ונשיקה-

ריקוד ותנועה:

בבית הראשון, נלך יד ביד בחדר 

בבית השני, נחזיק ידיים ונסתובב ביחד

בבית השלישי, ננתק ידיים, נצביע על עצמנו ואח"כ על האחר ונסתובב

וכשמגיע החלק של חיבוק ונשיקה פשוט נתחבק ונתנשק ☺ איזה כיף!

(אפשר גם להחזיק ביד לב שציירנו על דף וצבענו, לקרב לב אל לב במקום חיבוק)

דקלום בית חם

מילים ולחן : עממי, הפקה: דעת

דקלום בית חם – אינה קריבינסקי, הפקה: דעת

בית בית הנה גג 

דלת דלת סגור ופתח 

צועדים על הרצפה 

מסתכלים על התקרה 

מַקִּישִׁים עַל הַחַלּוֹן 

מְצִיצִים מֵהַוִּילוֹן קו קו

 

פעילות לדקלום בית חם

אפשר לפעול עם הדקלום בתנועות ידיים כפי שמופיע בסרטון

ואפשר גם לצייר על דף בית, לצבוע אותו, להדביק אותו על חומר קשיח, לקחת כלי שאפשר להקיש איתו (עיפרון, כף עץ – הידית שלה או כל מקל שנח להחזיק) ולהקיש לפי קצב הדקלום.

הנאה מובטחת.

לקבלת עדכון למייל על דף החודש החדש להורים ולצוות הגן

מי אנחנו

דעת- שילוב אמנויות לגיל הרך בהנהלת-ורד כרמל

פתרונות מערכתיים לגיל הרך בפריסה ארצית

  • לימודים: מכללת דעת-שילוב אמנויות.
  • לימודים: השתלמויות לצוותי החינוך.
  • עבודה: מגוון חוגי העשרה ברמה מקצועית ואיכותית.
  • עבודה: קיץ וקייטנות, פעילות ספורט בבתי ספר.

המכללה קיימת משנת 2004 בניהולה של ורד כרמל. מאות בוגרים ובוגרות של הלימודים עובדים במערך החינוכי ברחבי הארץ.

מכללת דעת היא בית לנשים שבאות ללמוד מקצוע, רוכשות ידע במוזיקה ומגשימות עצמן מהצד האישי והמקצועי.

מכללת דעת יוצרת קבוצת תמיכה חברתית ומקצועית המעלה את ההנעה ללימודים וההישגים של הלומדות.

ההתמחות של המכללה בכך שהיא עושה את החיבור הנכון בין לימוד אקדמי למתן כלים יישומיים לעבודה היומית עם הילדים בגיל הרך.

בוגרי המכללה מקבלים כלים של התמחות מקצועית וערכים של מצוינות חינוכית ובשל כך עובדים ומצליחים בעבודתם ברחבי הארץ.

המכללה מספקת לבוגריה עבודה בגנים ובמעונות, עובדת עם עיריות וארגונים ברחבי הארץ, עורכת מעקב ובקרה על מהלך החוגים בכיתות הגן לאורך כל השנה.

שומרת על קשר מתמיד עם הצוות החינוכי בגן כמו גם הקפדה על האיכות והיציבות במהלך כל שנת הלימודים. כך שהיא יכולה לספק לבוגרי התוכנית המתאימים עבודה בתום לימודיהם.

ריתמיקה ⦁ תנועה ⦁ שעת סיפור ⦁ מחול ⦁ צהרונים ⦁ בכל הארץ 

מעונות וגנים פרטיים, גני עירייה, צהרונים, חטיבה צעירה בבתי ספר

חומר לימודים עדכני ומתחדש, ליווי מקצועי, שירות מעולה.

אמינות ומקצועיות של שנים בהנהלת ורד כרמל.

הפקות מוזיקה

'דעת-שילוב אמנויות' מפיקה שירי ילדים מקוריים המתאימים לפעילות עם ילדים בהתאם לתוכן הנלמד בגן ובכיתות היסוד.

השירים מוכרים בכל הארץ ומושמעים בכל גן ברחבי הארץ.

שיטת כרמל

שיטת כרמל מאמינה כי דרך החינוך לאמנות הילד גם מפתח מבנה חשיבה חדשים, מאחר שזה הגיל הקריטי, בו כל הקשרים במוח יהפכו לחלק מחייו של הילד שיגדל – אכן חיוני ואף קריטי לפתח לו מינקות יכולות חשיבה ויצירתיות שיהפכו כלים להתמודדות עם אתגרי החיים.

וכמובן, יכולות לביטוי עצמי, אישי ואמנותי שהם אלה הנותנים את הטעם לחיים.

את התוכנית פיתחה ורד כרמל על בסיס העבודה שלה עם ילדים בגני ילדים במשך שלושה עשורים , כן על מחקרי מוח ויצירתיות אליהם נחשפה בשנות עבודתה ולימודיה אשר תואמים את דרך החינוך שהטמיעה עם הילדים וגם עם הסטודנטיות שלימדה. כמו כן הוכיחה את בסיס השיטה במחקר התיזה שקיימה.

רציונל החינוך המוזיקלי בגיל הרך

מחקרים מורים כי חשיפה למוזיקה ולמידה שלה על מגוון פעילותיה מפתחת כישורים אינטלקטואליים, חברתיים ואמנותיים. עיסוק במוזיקה ובשירי משחק יכולים להיות מקפצה לעולם האמנות והיצירה, להוות אבן דרך בפיתוח חשיבה יצירתית ולהצמיח ילדים שיגדלו להיות אנשים יצירתיים יותר, בעלי יכולת לתרום לחברה ולבנות חיים בעלי משמעות ומספקים.

פיתוח יכולת חשיבה עצמאית אצל ילדים הוא בעל חשיבות עצומה בבניית מארג חייהם העתידיים. פיתוח נכון ומובנה היטב מוביל לפיתוח חשיבה יצירתית ולאינטליגנציה גבוהה והם משפיעים על בניית עתיד מוצלח ומספק בעולם בו אנו חיים, עולם דינאמי של שינויים מהירים. ילד שיתפתח למבוגר בעל מחשבה פתוחה ויצירתית יוכל להתמודד עם הבלתי צפוי, להשתמש בלמידה בדרכים אחרות, להתנסות במושגים חדשים, לחשוב בצורה גמישה, לעבוד עם אנשים בני תרבות ודתות אחרות, לבחון מחדש ערכים ושיטות עבודה.

חשיבה יצירתית משמעה היכולת להשתחרר מדפוסי חשיבה שהורגלנו בהם ולבחון זווית ראייה אחרת של הדברים. אדם יצירתי יקשור בין דברים שלא היה קשר ביניהם – בדרכים חדשות. מחקרים מראים כי היצירתיות הִּנָה תכונה אוניברסאלית התלויה באופן קריטי במרחב שהאדם גדל בו. חברה המכבדת מוטיבציה פנימית ומאפשרת נטילת סיכונים – תצליח להכיל אדם יצירתי אשר תכונותיו ומעשיו שונים מהזרם המקובל. חוקרים ואנשי חינוך מדגישים את ההתפתחות היצירתית כנדבך חיוני בהתפתחות הנורמלית של הילד; הם ממליצים לתת מרחב נאות לשם ניסוי ופיתוח החשיבה היצירתית ומשם לפיתוח האמנות בהקשרים של  המוזיקה, התנועה, המשחק והשפה.

במחקר שנעשה לאחרונה על ידי ורד כרמל על הקשר בין חשיבה יצירתית לפעילות עם שירי משחק במסגרת שיעורי המוזיקה בגן, נמצא כי ילדים אשר פעלו עם שירי משחק הראו יותר ביטויים של חשיבה יצירתית. המוזיקה נושקת למספר אינטליגנציות: האמנות, המתמטיקה, הרגשית, תפיסת המרחב ותוך אישית. תכנית זו תחבר את הלימוד המוזיקלי עם ביטוי אמנותי יצירתי של הילד בגן, תכלול פעילות מוזיקלית דרך שירה, האזנה, תנועה ויצירה.

את התוכנית פיתחה ורד כרמל

ורד כרמל, בעלים ומנהלת מכללת דעת-שילוב אמנויות

M.A . מומחית לגיל הרך מוזיקה בשילוב אמנויות בגיל הרך. יזמית מוזיקלית חינוכית ומנטורית לנשות חינוך מוזיקלי. הקימה את מכללת 'דעת-שילוב אמנויות' כבית להכשרת אנשי חינוך ולהעצמה מקצועית תוך התמקדות בגיל הרך. במסגרת תפקידיה מרצה ומלמדת צוותי חינוך ברחבי הארץ ומפתחת תוכניות לימודים ייעודיות לקהל של אנשי חינוך לגיל הרך. תוכנית הלימודים הנמצאת במאגר התוכניות של משרד החינוך "פיתוח חשיבה יצירתית דרך מוזיקה ושילוב אמנויות" פותחה בעקבות מחקר שקיימה במסגרת התיזה.

ניסיון והשכלה: בעלת תואר שני בשילוב אומנויות אוניברסיטה לסלי. תואר ראשון במדעי החברה וניהול האוניברסיטה הפתוחה, מורה למוזיקה ולתנועה.

את האני מאמין שלי אני יכולה להביע בכמה משפטים המבטאים את חשיבות החינוך היצירתי:

כל ילד הוא אָמָּן – אם ניתן לו את ההזדמנות

אָמָּן – להוציא מעצמי ביטוי חדש לעולמי

אָמָּנוּת –  חשיבה יצירתית המבוטאת בכלים אמנותיים מקצועיים

שילוב אָמָּנוּיות – לימוד מיומנויות אמנותיים בכדי לאפשר לי ביטוי יצירתי

כאשר אנו חוזרים עם הילד על השירים והדקלומים שהוא למד במסגרת חוג הריתמיקה, אנו יוצרים פעילות השלמה.

היתרון בכך שהיא ממשיכה את השיר ואת הנושא המוסיקלי שנלמד בגן. הילד משלים את הלימוד דרך פעילות אינטימית עם ההורה בבית או עם הגננת בגן. פעילות השלמה יוצרת נושאי שיחה משותפים והזדהות, יצירת קשר עם הילד והתנסויות משותפות, הזדמנות להפנמת ידע והעמקתו.

בשיחה בעקבות הלימוד הילד ירחיב את אוצר המילים ויעשיר את עולם התוכן שלו וכן נאפשר גירוי של הילד לתשומת לב לפרטים נוספים.

לשיחה מספר יתרונות בכמה היבטים:

שיום: תרגול חוזר של שמות לחפצים ולדמויות.

הצגת שאלות: כיוון תשומת הלב הילד לתוכן.

הפגנת מעורבות: בצפייה על ידי שאילת שאלות.

לקבלת עדכון למייל על דף החודש החדש להורים ולצוות הגן

הרשמה לקבלת עדכונים ומבצעים במייל:

* שליחת הפרטים מהווה הסכמה לקבלת תוכן פרסומי, מבצעים ומתנות במייל/SMS.

© 2021 כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי sitelab

מלאו את הט